Mijn gabber Harry stuurde me een mailtje….

Jammer dat mijn kinderen van school zijn.

Gr.Harry

Even terugkomend op de uitspraak van de rechter betreffende het kind welke niet op de klassenfoto stond…
Een fantastische uitspraak toch? Ik snap niet dat iedereen hier zo negatief over doet. Dit biedt kansen!
Heb de Leerplichtwet uit 1969 er even op nageslagen. Volgens artikel 13b van die wet kan een beroep op vrijstelling voortvloeiend uit godsdienst of levensovertuiging gedaan worden door middel van een kennisgeving aan het hoofd van de school. Het is dus geen verlofaanvraag, het is een mededeling! Een aanvraag kan afgewezen worden, een mededeling niet. Dit gaan we even omdenken.
Wat ik komend jaar ga doen, is een mededeling sturen naar de directeur dat mijn kinderen vrij zijn op Chinees Nieuwjaar, het Offerfeest en het Holifeest en misschien nog wel een paar andere feestdagen. Nog geen idee op welke dagen deze feestdagen vallen, dat zoek ik nog wel uit. Heerlijk dagje naar de Efteling tijdens het Offerfeest. Zal er heerlijk rustig zijn, weinig schoolreisjes uit het westen van het land waarschijnlijk…
En de directeur van de school kan hier helemaal niets tegen beginnen. Want als een Hindoestaan vrij kan krijgen voor het Holifeest, een moslim voor het Suikerfeest, dan geldt dat ook voor een atheïst of christen, anders zou er onderscheid worden gemaakt op basis van religie. En laat dat nou net de definitie van discriminatie zijn die volgens artikel 1 van de Grondwet in Nederland niet is toegestaan…
Kortom, een paar extra quality time dagen met de kinderen in het vooruitzicht. En met een beetje geluk is op een van die feestdagen net de schoolfotograaf, de sportdag, het zomerfeest of de juffendag gepland. Met € 500 in de pocket wordt het dan wel een heel goedkoop dagje Efteling.
Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

