Deel 5 alweer van mijn “boekje”….

poekie-leest-een-boek

Goedemorgen.. Ben er effe af om kwart over 5 en duik er weer in zo

Oei wat gaat de tijd toch snel en vandaag ALWEER Zondag dus tijd voor deel 5 alweer van de 8 wekelijkse delen die ik op Zondag plaats en zie voor de eerste 4 delen de Zondagen hiervoor tw. 20 en 27 november en 4 december en 11 december
Bladzijde 21.

Ergens is het allemaal zo belachelijk hoeveel regeltjes er zijn gemaakt in Amsterdam die geen hond naleeft. Een voorbeeld: Op de pas onlangs ingegraven ondergrondse vuilniscontainers zie je dan een nummer staan wat je dan kan bellen als de bak eventueel vol is of niet open wil gaan b.v. omdat er ook nog van die malloten er van alles inpleuren zodat de klep komt vast te zitten. Nou dan moet je voor de aardigheid eens zo een nummer bellen en krijg je in het gunstigste geval een antwoordapparaat dat mededeelt dat de medewerkers bezig zijn en/of kun je soms een antwoord inspreken en onderwijl staat die bak maar bak te zijn en gooit iedereen de rotzooi er maar naast en zie je geen kip verschijnen. Goed waar waren we ? lekker van de hak op de tak springen en een beetje raaskallen op zo een weblog is best leuk en dan nog het idee hebben dat er nog mensen zijn die het misschien nog lezen ook.
Is nu type dinsdag 7 december 2005 om half tien s,morgens en ging laat naar bed en werd alweer om 5 uur wakker en kon de slaap niet vatten en dan ga ik er maar af want dan lukt het toch niet meer. Zal wel met de spanning weer te maken hebben van de telefonische uitslag morgenmiddag of ik nog een poosje verder kan doorleven en niet allerlei onderzoeken meer moet ondergaan en mijn grootste angst is en blijft die rottige chemo-kuur die er dan overblijft als er onverhoopt weer wat wordt aangetroffen maar laten we maar hopen dat dit niet het geval is. Longen waren immers schoon maar ja, aan het bloed kunnen ze zien of er iets mis is dus effe nog een rotnacht tegemoet en dan ( als de uitslag goed is) alles eens proberen van me af te gooien tot het eerstvolgende onderzoek van 4 mei a.s. dus pas in 2006,
Nog 2 weken en dan gaan we weer de goede kant wat het licht betreft en hebben we het ergste gehad en ik haat de winter en hou van de zomer. Vreemd eigenlijk dat ik nu al 6 jaar van dag tot dag leef en elke dag weer dankbaar ben dat ik er nog ben want laten we eerlijk zijn. Doodgaan kan altijd nog al ben ik er 100 % van overtuigt dat het niet ophoudt bij de dood straks en daarom ben ik er eerlijk waar helemaal niet bang voor. Natuurlijk heb ik perioden gehad dat ik het liefste was doodgegaan ter plekke en kan me nog heel goed voor de geest halen dat ik na een zware operatie gewoon onze hond in de hoek van de ziekenkamer zag staan en hem dan riep niet wetende dat ze me morfine hadden toegediend tegen de pijn en gewoon dingen zag die er niet waren en mijn god als ik daar nog aan terugdenk wordt ik echt niet goed en die angst zal altijd wel blijven bestaan dat nog een keer mee te maken allemaal.
Geef het je te doen als je 3 weken niet mag eten en door een infuus gevoed wordt en als je na een week of 2 weer een beetje opgeknapt bent en je de schalen met avondeten aangereikt ziet worden bij de andere patiënten en de lucht ervan het water in je mond doet stromen maar het dan niet mag hebben. Ik denk nog aan al die pakken tomatensap die ik heb gedronken want zie zijn overigens heel goed voor de opbouw van ijzer of zoiets. Ach, iedereen heeft denk ik wel eens in het ziekenhuis gelegen en elke keer als ik erin lag was het voor mij werkelijk een openbaring ( en nog steeds) hoe lief die verpleegsters en broeders zijn en MOET het wel een roeping zijn denk ik zelf. Vooral die surinaamse verpleegsters waren zo ontzettend aardig en lief en s,avonds kwamen ze een poos bij je bed zitten dan om je moed in te spreken als je door de pijn het soms niet meer uithield en ik geef het je te doen als je daar zo ligt met een diepe wond van 30 van cm die niet dichtgenaaid mag worden vanwege de kans op infectie in de buikholte door de darmlekkage en dan langzaam moet dichtgroeien en toen hij eindelijk dicht zat na enkele maanden ging het hele spul een half jaar later weer open en nu nog verder omdat een groot gedeelte van de lever eruit moest.
Vreemd eigenlijk dat ik nu achter die computer zit en ergens wel prettig om mijn “ei” es kwijt te kunnen op zo een weblog gek genoeg. Zo raar dat allemaal dingen naar boven “borrelen” die je dan blijkbaar hebt verdrukt en laten we eerlijk zijn heb je eigenlijk ook niet de tijd het allemaal te verwerken want het ene onderzoek was nog niet voorbij of het andere begon alweer en zo werd je “genezen” verklaard waarop ze een maand later weer die uitzaaiingen in de lever vonden dus blijft het “zwaard van damocles” toch steeds maar boven je hoofd hangen en probeer ik er maar zo min mogelijk aan te denken en van elke dag te genieten. Het leven gaat in zo een enorm rap tempo dat het lijkt of de jaren vliegen en ik hoor er wel meer mensen over. Het lijkt soms wel of de tijd sneller gaat maar heeft geloof ik te maken met ouder worden. Oud worden is een ramp en heb ik altijd al gevonden en kom dagelijks in een bejaardencentrum en zie dan die oudjes die op “hun” manier dan nog wel gelukkig zijn maar moederziel alleen thuis wonen vaak als ze hun partner hebben verloren.
Heb een goede vriend Jaap en is ook al 80 geloof ik (* is er nu 2016 nog steeds en hoopt 10 februari 91 te worden) en die maakt er nog wat van en heeft nog zijn stacaravan aan de kust waar hij dan nog naartoe gaat. Zelf ga ik niet meer naar de caravan en hebben mijn vrouw en zoon die overgenomen en het trekt me daar niet meer zo.De gezelligheid van vroeger is er weg en ik heb er vanaf 1971 gestaan. Had vroeger een polyester zeilboot voor de deur staan van de caravan en ging dan al voor dag en dauw als het mooi weer was ermee de zee op en nam de motor, zeil, hengels, bier en de hele kolerezooi mee en zat dan al prinsheerlijk op zee om half negen s,morgens voordat de grote meute er aankwam uit Amsterdam en vrouw en kinderen kwamen dan meestal een paar uur later en trof ik vanzelf wel aan dan. Verder de hele dag op het strand een beetje ronddolen en als er wind genoeg was op het zeil zo heerlijk achterover liggen met je benen buiten boord, 1 hand aan het roer , pilsje in het bereik de kust langs varen vanaf Bloemendaal tot voorbij Zandvoort Zuid waar al die bloterikken liggen en dan weer op het gemakkie terugvaren en onderweg kennissen tegenkomen o.a. Louis uit Zandvoort die dan met zijn boot de toeristen meeneemt voor zo een tochtje langs de kust en andere kennissen en vrienden van me. Ja jongen, dan ben je de koning te rijk en heb je geen buitenlandse reizen nodig en is Nederland ook mooi maar het is altijd maar afwachten met het weer en dat is vervelend omdat ook vaak de zee te ruw is dat met de boot de zee opgaan niet verantwoord was want zo groot was ie nou ook weer niet want ik heb hem zelfs meegenomen op een trailer naar Zuid-Frankrijk en ermee op de Middellandse Zee gevaren. Was wel makkelijk want je kon in de boot alle bagage pleuren en had dan veel ruimte verder in de auto en zat toch lekker ruim gedurende die lange reis naar Zuid Frankrijk bijvoorbeeld.
.
Bladzijde 22

Was wel lachen met die boot en soms ging ik wel eens met de boot richting de pier van IJmuiden en nam eens een vriend mee van de camping en is toch wel een behoorlijk stukkie hoor zo vanaf Bloemendaal naar de Pier zo op het zeil maar toen we daar zo beetje aangekomen waren sloeg het weer om ja en dan moet je nog terug en worden de golven in mum van tijd een stuk hoger en dat wil je dan wel weten, gelukkig had ik altijd een buitenboordmotor bij me voor dat soort gevallen want op de wind dan terugkomen lukt gewoon niet en daar ga je dan met zijn tweeën retour richting Bloemendaal waar mijn trailer op het strand stond en ik zie die kop van die snuiter langzaam maar zeker witter en witter worden en was op het laatst bijna groen van zeeziekte want dat gaat dan op en neer dat wil je niet weten en moet je de boot wel goed op de kop van die golven tegelijk houden anders sla je om. Guus, zo heette hij, werd steeds nerveuzer en zieker maar ja je kan maar een keer het strand op dan met die hoge golfslag en moet je een moment afwachten dat je op de top van zo een golf mee kan zeilen richting strand en ik kon moeilijk zo halfweg tussen de pier en Bloemendaal het strand opgaan want zou van mijn langs zal ze leven niet meer die branding ongeschonden doorkomen als ik eenmaal aan de kant was dus was het enige wat Guus restte maar het water in te springen en ben ik zo dicht mogelijk naar de kant gevaren wat overigens poepie link is omdat daar de golven veel hoger zijn maar ik kon hem moeilijk laten verzuipen en sprong hij overboord en zwom naar de kant en kon ik met een noodgang verder de zee opvaren waar het water rustiger was. Heb gewacht tot ie veilig aan de kant was en ben verder gevaren en de boot was lichter en was wel zo ervaren dat ik in Bloemendaal zonder problemen de hoge branding doorkwam en was gewoon effe op het juiste moment wachten tot er zo een golf aankomt en kun je gas geven en de top van zo een golf het strand opschuiven en is een heerlijk gevoel als je dan zo wordt “opgepakt” en het strand opglijdt en dan die verbaasde koppen maar ja ik was het gewend. Heb ….tig luchtbedden en ballen en ook wel toeristen naar de kant gesleept als er die gevaarlijke Oostenwind blies en dat is heel gek. Vlak aan het de kant is het bij sterke Oostenwind nl. erg rustig en voel je de wind niet maar zodra je met een luchtbed iets te ver de zee opgaat daalt de wind naar beneden en krijgt dan vat op zo een luchtbed en daar ga je dan en terugroeien met je handen heeft dan geen zin. Ja was een mooie tijd en pakt niemand me af en heel vaak zat ik al heel vroeg terwijl “het spul” nog sliep in de caravan, al op zee omdat je al voor de meute kwam de afrit af mocht omdat er anders geen doorgang meer is naar beneden en er allemaal toeristen zitten dan en alleen maar lastig voor hen en voor jezelf. Een ervaring vergeet ik mijn leven niet meer. Zit daar zo s,morgens heerlijk bij heel rustig water zo een beetje 200 meter uit de kust in die boot en was nog vroeg en zie je her en der de eerste strandgangers aankomen en hoor ik opeens een harde klap onder mijn boot en ik kijk overboord en zie nog net een hele grote bruine rug wegschieten en wat dat nou geweest is weet ik heden ten dage nog niet maar dat het groot en hard was weet ik nog wel en sinds die tijd ben ik toch altijd een beetje angstig geweest vooral als ik met mijn garnalennet door de zee liep want je zal maar weer zoiets groots tegenkomen.
Over het bootje en over toeval en geluk : We rijden op een gegeven moment ergens in Zuid Frankrijk op een weggetje in the middle of knowhere en had ik de boot gemakszuchtig helemaal volgepleurd met bagage en er geen rekenschap mee gehouden de boel goed te verdelen en als doende leert men want we rijden over een soort drempel of gleuf en de trailer maakt een smak en krak breekt doormidden met de boot erop en daar sta je dan op een b-weggetje ergens in Frankrijk met alleen naast je een huis met een grote loods erachter. Ik ga naar dat huis toe en je wilt het geloven of niet en ik zie daar een man die achter zijn huis een grote contructie-werkplaats heeft en een lasserij. Ik vertel hem mijn verhaal en hij klopt me op de schouder en zegt dat hij ooit eens in Holland was geweest en met pech langs de weg stond en een Hollander hem naar een garage heeft gesleept en floot op zijn vingers en kwamen er een paar werklui aan en laden we alles in de auto en een schuur en sjouwden ze de kapotte trailer naar binnen en hij zou voor ons de trailer keurig lassen en een stevig verbindingstuk bevestigen zodat het niet weer zou breken maar had even een dag nodig en zijn we naar een naburige camping gegaan en beviel ons daar zo goed dat we er nog een paar dagen extra zijn gebleven.Anderdaags kon ik de gerepareerde trailer ophalen met de boot en hoe ik ook aandrong wilde hij beslist geen geld aanpakken en was blij iets terug te kunnen voor een Hollander. Gek he ? Is dat nou toeval allemaal ? Eigenaardig.
Ach joh, we hebben een leuk leven gehad toch wel. Enkele malen verhuurde ik mijn stacaravan in Bloemendaal zomers en kocht dan uit de krant of zo een adria-caravannetje van zo een 3 meter lang met voortent en alles erop en eraan en trokken we met dat ding erop uit door Europa heen. Zo door Frankrijk naar Bordeaux die kant op en dan zo langs de Pyreneeën weer richting Zuid-Frankrijk en dat was nog het leukste eigenlijk. Niet weten waar je s,avonds terechtkomt en elke keer weer een andere plek. Bij terugkomst was ik dat ding dan weer zo zonder verlies kwijt aan een Duitser of zo op de camping en zo kwam Jan Splinter door de Winter ( zomer) en konden we zo weer de stacaravan van onszelf in. Ach weet je, het was gewoon ons tweede huis feitelijk en als je er al vanaf 1971 staat ken je echt elk boompje en struikje wel en al was het op campings op reis dan ook wel fijn Lekker s,avonds zelf mosselen halen uit zee en die lekker bakken en mijn zoon ving dan met zo een schietding van die inktvissen en was hij echt goed in en gaven we altijd aan die Fransen. Ik hou van de Fransen maar komt misschien ook omdat ik de taal wel een beetje spreek. Ging dan ook meestal naar die Campings Municipal in Zuid-Frankrijk want was het altijd oergezellig. Fransen zijn heel anders als Hollanders. Hollanders zijn klitterig vaak op vakantie en vooral die campings waar veel Hollanders kwamen bbbrrrrrrrr…. Je kent het wel: Komen we nu bij jou een bakkie koffie drinken en MOETEN jullie morgen bij ons een bakkie drinken en zo. Fransen zijn heel anders en meer op zichzelf en “lijken” daardoor afstandelijk voor de Hollander maar s,avonds werden dan de tafels aan elkaar geschoven en had je bij die Fransen van die lange tafels en werd er wijn gedronken, gegeten, gezongen gelachen en wat vooral opviel was dat het na een uur of 11 in de avond rustig en doodstil was en lag iedereen te maffen en s,morgens weer vroeg op. Tja wat dat betreft ben ik toch een Hollander want we hadden een leuk stel getroffen op de camping een zekere Marc en Irene en hadden een plek op zo een soort plateautje en moest je oppassen want via een weggetje links kon je naar de w.c. en als je recht vooruit liep flikkerde je van het plateau af dus wij in het dorp van die grote wijndingen gehaald waar een kraantje aanzit en heerlijk keuvelen en drinken met Marc en Irene bar gezellig en zo een grote fust met zo een kraantje eraan is eigenlijk een beetje teveel van het goede en dat bleek ook zo een beetje later in de nacht.
.
Bladzijde 23

Onder het plateau waar we kampeerden stonden op een rij een aantal franse caravans van een grote familie en was een leuk stel joh. Elke avond de tafels tegen elkaar daar beneden en dan eten en drinken en werden de lege flessen zo een beetje opgespaard en lagen aan de voet van ons plateau zo pak em beet een 6 meter lager of zo. Goed, vrouwtje moest even piesen op een van gezellige wijnavonden en verdwijnt in de nacht en vagelijk meende ik iets van gerinkel van flessen te horen maar we keuvelden gezellig door maar wie er ook opdaagde. Geen vrouwtje, dus wij toch maar eens op onderzoek waar ze was gebleven en liepen het paadje af naar beneden en naar de w.c. maar daar was ze ook al niet dus begonnen een beetje ongerust te worden en zijn de nogal grote camping maar overgelopen waar het werkelijk stik en stikdonker was en die fransen maken er de gewoonte van al bijtijds in bed te liggen. Tja opeens zagen we in de verte een schaduw ronddolen en gelukkig bleek dat mijn vrouwtje te zijn. Tja…… rode wijn wil nogal aantikken vooral als je de glaasjes steeds maar uit zo een kraantje kan bijvullen uit een fust die op tafel staat en is madame i.p.v. het weggetje naar beneden prompt rechtdoor gelopen en is rechtstreeks van het plateau afgeflikkerd bovenop de stapel gespaarde flessen blijkbaar van de fransen wat het gerinkel dus was en is ze later opgeklauterd en door de wijn beneveld en duisternis maar gaan dwalen over de camping blijkbaar en had werkelijk geen benul waar ze was en dat zijn nog eens leuke dingen voor de mensen zou Henk Elsink zeggen toch ? Wat een geraaskal he ? Dat je het nog uithoudt dit allemaal te lezen ?
Maar goed het is nu 7 december 2006 om half vijf s,middags dat ik dit neerpen en MIJN dag kan niet meer stuk want heb juist een paar uur geleden telefonisch bevestigd gekregen door mijn prof uit het AMC dat mijn leverecho oke was en verder mijn bloed ook prima en hoeft hij me niet meer terug te zien omdat de vijfjaarstermijn verstreken is en ik feitelijk “genezen” ben verklaard van die rottige kanker maar ja. April 2000 werd de familie en ik ook al gefeliciteerd dat er geen uitzaaiingen verder waren en toch vonden ze 3 maanden later 3 lever-uitzaaiingen en neem ik alles maar onder “voorbehoud” We leven wel in een beetje enge tijd vind ik zelf wat ziektes betreft. Van de week nog een zoon van iemand die ik elke avond zie en nog jong tegen de veertig die maagkanker heeft, net een uur geleden belde me iemand dat bij haar vriend 37 jaar oud nierkanker en lymfklierkanker is vastgesteld, voorts een vrouwtje met borstkanker van amper 40 jaar en een nog jonge snuiter met zaadbalkanker en kort geleden hoorde ik dat een vriendin van mijn oudste dochter ook al op 37 jarige leeftijd is overleden en waar komen al die rotziektes toch opeens vandaan en nu ook veel bij jonge mensen ? UMTStraling ???
Wie zal het zeggen ? Ben een beetje aan het klooien op de computer en heb links en rechts op forums en weblogs mijn Amsterdamse ……. gezet en tel ik de dagen af die er nog te gaan zijn tot aan de gemeenteraadsverkiezingen a.s. 7 maart 2006. Elke dag zet ik er op nog 100 dagen te gaan …, nog 99 dagen te gaan……enz. enz. en probeer elke dag iets erop te zetten wat voor de Amsterdammer van belang kan zijn en ook een beetje bewustwording te kweken aangaande problemen die er spelen in Amsterdam. Is gewoon leuk om te merken dat steeds meer mensen het gaan lezen en werkt het toch een beetje als “katalysator” en dat wil ik ook graag.
Paul de Leeuw heeft een mooi liedje over een steen die hij in een rivier gelegd had de hele loop van de rivier kan veranderen en beïnvloeden en zo is het feitelijk ook. Alles zit aan toevalligheden aan elkaar vast immers en kan soms ook een kwestie van leven of dood zijn want je zal maar in een auto zitten en een tegenligger krijgt een hartverlamming en komt op jouw weghelft dan kan een fractie van een seconde verschil maken tussen leven en dood en gek eigenlijk allemaal en daarom moet je in het leven ook een beetje geluk hebben. Zag kort geleden een vreselijke documentaire over vliegtuigrampen en zag toen de re-constructie van die vliegramp boven Frankrijk waarbij een Russisch vliegtuig in botsing kwam met een vliegtuig uit Zwitserland en er honderden Russische schoolkinderen zijn omgekomen op weg naar een vakantie in Spanje. Hoe is het te begrijpen dat 2 vliegtuigen in dat onmetelijke vliegruim tegen elkaar boten op een hoogte van 9 km ?10 meter lager of hoger had verschil gemaakt tussen leven en dood. Een vader verloor zijn vrouw die als begeleidster was meegegaan en ook 2 kinderen en heeft het verdriet niet kunnen verwerken en enkele jaren later werd er bij de verantwoordelijke verkeersleider aangebeld in diens woning en werd hij doodgestoken door de wanhopige vader. Fouten van deze verkeersleider en nalatigheid waren de oorzaak van de crash op 9 km hoogte maar dan nog denk ik dan hoe in godsnaam juist kruislings deze vliegtuigen tegen elkaar aan konden vliegen als je nagaat dat 9 km 9000 meter is en hoe lullig het eigenlijk is geweest dat juist net op dat ene punt ze elkaar tegenkwamen en kruisten. Kan me wel iets bij de wanhoop van de vader van die kinderen voorstellen. We leven maar zo een beetje raak eigenlijk met zijn allen en de een komt en de ander gaat en gaat men al weer gauw over tot de orde van de dag en dood vergeet gauw en is maar goed ook. Sommige dingen blijven je als mens bij en die vergeet je je hele leven niet meer en ik noem maar die zoektocht in de Duinen bij Bloemendaal naar dat vermiste meisje in 1986 uit Ijmuiden.Helaas is ze nooit gevonden. Ons werd gevraagd op de camping waar we al jaren stonden met een vaste plaats om als vrijwilliger mee te helpen zoeken samen met de brandweer en de politie en maakten we een lange rij en zochten zo systematisch de duinen af naar dat kind. Zo raar dat sommige dingen verzwegen worden en nooit in de krant komen want “we” vonden 3 dode mensen in de duinen waarvan er een nog aan een boom hing en de andere 2 al in verregaande staat van ontbinding. Schijnt veelvuldig voor te komen dat mensen zich om het leven brengen maar komt feitelijk niet in de krant om mensen niet op het idee te brengen denk ik. En ja in zo een duingebied heb je plekken waar jaren geen mens komt door de dichte begroeiing en kan het dus voorkomen dat je er al jaren en jaren ligt en nog maar de vraag of ze je vinden want de vossen vreten je ook aan flarden en vinden ze niks meer van je terug. Ik zit nu weer effe achter de computer te typen en soms zit ik een beetje op internet te pielen en is wel grappig dat die mafkees Lodeweijk Asscher van de PVDA in Amsterdam ook een weblog is begonnen. Wordt er uitgemaakt nu voor landverrader en meer van dat moois en ligt ook een beetje aan de man zelf want ik denk dat menigeen die dit leest ook mij wel effe flink ervan langs zou willen geven maar dat is nou het mooie van zo een weblog dat je de boel mooi kan blokkeren. Ik denk dat het zo een beetje zo in zijn werk gaat: Tenminste zo het idee dan maar. Je krijgt zo een adres toegestuurd en gaat in eerste instantie even kijken maar ja kan me er ook wel iets bij dat je al gauw afhaakt en op den duur de neiging hebt om net als bij die Lodewijk Asscher mij ook allerlei verwensingen naar het hoofd te slingeren en mede te delen dat je wel iets beters te doen hebt dan deze onzin allemaal te lezen.
.
Bladzijde 24.

Vind het zelf wel grappig als je al zo ver bent gekomen dat je deze zin kunt lezen en denk dat je nu woedend je kop tegen het scherm van je monitor slaat en gelijk de computer uitzet of op zijn minst een even diep ademhaalt om geestelijk weer een beetje tot rust te komen maar eerlijk is eerlijk. Je kan me niet verwijten dat ik geen zelfkennis heb en daarom is de naam leipelowietje wel leuk toch ? Weet je, het is echt een heel vreemd gevoel de laatste dagen en ik merk dat het gesprek wat ik gisteren met de prof voor de telefoon had me toch meer heeft gedaan dan dat ik zelf dacht. Het is voor het gevoel hetzelfde dat als je feitelijk b.v. al geselecteerd bent voor het vuurpeloton en je je er geestelijk al helemaal op hebt voorbereid en vrede mee hebt te zullen gaan sterven en dan opeens weer uit de rij gehaald wordt met de mededeling dat je nog verder mag leven en hoor je er opeens weer “bij” Dat zal denk ik ook de reden zijn dat ik de laatste dagen zo slecht slaap. Gisternacht heb ik zeggen en schrijve denk ik 4 uur geslapen en ook vannacht maar een paar uur. Net of ik nu nog extra moet genieten van de geschonken tijd ?? Het is nu ik dit type alweer een dag verder en heb vanmorgen even contact gelegd met de zorgverzekering en dan merk je dat we zo langzamerhand “allemaal in de luren” worden gelegd met de huidige regering. Het wordt alleen maar allemaal slechter en duurder voor de mensen en de scheiding tussen de arme en rijke mensen neemt met een rap tempo toe en zal zich uiteindelijk wel gaan wreken in de maatschappij. Juist vanmorgen las ik dat er 64.000 jongeren tussen de 18 en 28 jaar op woonruimte wachten in de regio Amsterdam. Amstelveen en Diemen en bestaan er nu al wachtlijsten van 11 jaar en meer en het probleem zal alleen maar erger en erger gaan worden vrees ik en zal t.z.t. gaan escaleren in maatschappelijke onrust en de verkiezingen komen eraan en zal je zien dat “de mensen” toch weer fout gaan stemmen en beïnvloed worden door de pers en media die op strategische punten allemaal hun partijpolitieke journalisten hebben zitten om de “massa” te bespelen met vaak foutieve informatie en als dan de verkiezingen geweest zijn zitten de dames/heren weer op het pluche en begint weer het eten uit de “ruif” al zal dit wellicht wat minder gaan worden omdat “zegt men” strengere regels gaat toepassen maar het gezegde is” eerst zien en dan geloven.”
Ach ja. Politiek, wat zal het de doorsnee burger een worst wezen en ik ken een heleboel mensen die niet eens meer gaan stemmen omdat ze zeggen dat het toch geen zin heeft allemaal en dat is feitelijk erg dom maar maak het ze maar eens wijs. Zolang er nog brood bij de bakker ligt en ze naar de pulpprogamma,s kunnen kijken op t.v. zoals talpa wat zullen ze zich druk maken. ? Slechts een enkeling heeft er oog voor dat het helemaal fout gaat met de natuur en ook de luchtvervuiling in Amsterdam en kan ik per jaar steeds meer merken. Ik sprak laatst een paar schilders en die vertelden me dat ze in de Van Woustraat aan het schilderen waren en dat ze verplicht waren om na het aanbrengen van de grondlaagverf binnen enkele dagen de toplaag van glansverf aan te brengen omdat er anders zich op de verflaag reeds een zwarte aanslag had genesteld waardoor de verf uiteindelijk niet goed “pakt” Een ieder die wel eens zijn kozijnen schoonmaakt zal zelf kunnen ervaren dat er binnen een paar dagen een smerige zwarte fijne stoflaag opzit die vaak ook nog eens behoorlijk hardnekkig is en zijn allemaal roetdeeltjes die in de lucht aanwezig zijn van o.a. de auto,s in de straten en van de vliegtuigen boven de aanvliegroutes in Amsterdam. Niemand wil een stapje terug doen en voor 29 euro zit je tegenwoordig met Easyjet of andere prijsvechter in Barcelona en hupakee daar gaat weer zo kreng de lucht in en je wilt niet weten hoeveel troep er tijdens de start ( en ook landing) uit die motoren komt. Ach, eigenlijk zijn we met zijn allen bezig de ondergang te zoeken in een rap tempo en zijn we ziende blind geworden en ook in het bejaardenhuis waar ik elke dag kom zeggen de oudere mensen dat zij ook zelf merken dat b.v. een moordaanslag of dergelijke gewoon als doodnormaal gaan ervaren in Amsterdam b.v. terwijl als dat vroeger gebeurde de kranten er vol van stonden. Al met al een verharding van de maatschappij die er beslist niet beter op wordt helaas.. Zou ook niet direct een oplossing weten maar m.i. zou een eiland ergens met een groot hek eromheen met een hoog stroomvoltage ( dodelijk) een prima oplossing zijn. Gewoon op zo een eiland zetten met meer van die imbecielen die toch nooit en te nimmer meer te helpen zijn en dan nooit meer loslaten. Oplossing zou ook kunnen zijn die klanten op van die ouwe coasters te zetten en dan boor ik er vooraf wel van die kleine gaatjes erin onder de waterlijn en dan de zee opsturen en niet reageren op hulpsignalen. ( wrang grapje van me hoor) maar ja daar ben ik dan ook wel weer leip genoeg voor. Hoe kun je een maatschappij die al verkankerd is weer herstellen ? Er is nog wel een kans mits er maar een goede regering komt en de steden bestuurd gaat worden door daadkrachtige bestuurders en niet door dat halzachte botergedoe wat b.v. hier in Amsterdam rondloopt en totaal geen kennis van zaken heeft en al ruim 60 jaar een grote meerderheid vormt in deze stad in politiek opzicht. “Pappen en nathouden” is de slogan en “bij elkaar houden” en meer van die onzin en ze hebben allemaal niet door dat er “geen weg meer terug” is . Amsterdam ondergaat momenteel een hele verandering en ook die huichelaars in de politiek zijn voor geen cent meer te vertrouwen en blijkt nu weer met een rechtszaak a.s. maandag waarbij mensen die al meer als veertig jaar een woning huren er gewoon worden uitgeprocedeerd door een bikkelharde projectontwikkelaar die dan de woningen gaat samenvoegen en woekerwinsten gaat maken op de dan te bouwen luxe-appartementen die dan gekocht worden door de laten we het maar noemen “de betere hogere klasse” want Jan met de Pet kan het nooit opbrengen zo een koopprijs. Het meest ergelijke is dan eigenlijk dat de stadsdeelpolitiek dan een/tweetjes maakt met zo een projectontwikkelaar en dat zijn dan nog partijen meestal die het socialisme in hun vaandel hebben dragen en ook bij die woningen op de Albert Cyupmarkt liep zo een gezagsdrager rond die zich een slag in de rondte rommelde en sjoemelde met bouwvergunningen dat wil je niet weten. Neen politiek is niks voor mij en zijn allemaal gluipers die als je even niet oplet je bij wijze van spreken een dolk in de rug steken en dat flikken ze als het moet nog bij mensen van hun eigen partij en kleur n.b.
.
Bladzijde 25

Maar goed, genoeg over de politiek. Dat is nu eenmaal een “slangenkuil” en zal het altijd wel blijven en is het niet anders en moeten we maar aan wennen. Juist vanmiddag hoorde ik op dat radio dat er op de wereldtop in Montreal ook al geen harde besluiten zijn genomen door n.b. 160 landen ten aanzien van de beperking van de vervuiling van het milieu en zeggen die hufters dat ze al blij zijn dat Amerika, Rusland, Saoudie Arabië e.d. niet gelijk hun veto hebben uitgesproken maar dan wel in de toekomst “verder willen praten” over de wereldwijde beperking van uitstoot van vieze stoffen om de atmosfeer niet verder te vergiftigen i.v.m. het “broeikaseffect” Men gaat dus nu weer allerlei “werkgroepen” vormen en “commissies” die de zaken gaan bespreken en evalueren en zodoende wordt alles weer op de “lange baan” geschoven en neemt de vervuiling hand over hand toe. Winstpunt was dat China nu ook wel wil medewerken maar dat MOETEN ze immers wel want de ook in China kennen ze inmiddels de smogvorming in de grote steden en dan te bedenken dat de economische groei daar nog moet beginnen. Voor MIJ staat gewoon vast dat we ten onder gaan en er geen weg meer terug is helaas omdat niemand ( en dan vooral die imbeciele Amerikanen) geen stap op de plaats willen maken en dat zijn immers de grootste vervuilers van het milieu met die krankzinnig grote auto,s die er rondrijden en waar de benzine stukken en stukken goedkoper is als bij ons en dan te bedenken dat het Amerikaanse leger met de uitstoot van al die gassen de grootste vervuiler is op aarde. Trouwens heb ik het toch niet zo op de Amerikanen begrepen want je moet toch immers wel een heel misdadige inslag hebben om op 2 steden met een totaal onschuldige bevolking atoombommen te gooien zoals ze hebben gedaan op Hiroshima en Nagasaki in 1945. Weet ook wel dat er hele bomtapijten werden gelegd in de oorlog op Duitse steden en vergeet niet wat Hitler heeft aangericht met zijn V2 in Londen en het bombardement van Rotterdam in 1940 maar toch…..
Ergens hadden mensen toen nog een schijn van kans maar die hebben ze feitelijk met die enorme verwoestende atoombommen nooit gehad. Ach, oorlog is vreselijk en zal altijd wel inherent zijn aan het verschijnsel “mens” want wij zijn toch in feite het ergste levende wezen wat op deze aardkloot ronddoolt ? Als je de mensen kent ga je van de dieren houden zegt men en zo is het ook wel. Op zo een stukje planeet van net 40.000 km omtrek weten ze niets beters te doen dan elkaar te bevechten en te vernietigen en is dat al eeuwen en eeuwen zo en meestal dan nog om geloofsovertuigingen en om een ander hun geloof op te dringen of om HUN geloof te laten domineren en ook nu staat dat weer te gebeuren en zal er denkelijk in de toekomst een grote oorlog plaatsvinden tussen de islam en de christenen en alle tekenen wijzen erop dat het langzaam maar zeker die kant op gaat en is niet meer te stoppen Voordeel is gelukkig dat als het milieu zich ontwikkelt zoals het nu gaat in een wel heel rap tempo, er denkelijk helemaal geen oorlog komt omdat de mens zichzelf dan grotendeels uitgeroeid zal hebben vanwege de steeds maar toenemende luchtvervuiling en men langzaam maar zeker “stikt” in zijn eigen uitstoot van giftige stoffen. De mens is zo enorm kortzichtig en daar wil je geen weet van hebben. ”
Als je nagaat dat als je de aarde b.v. ziet als een ronde bal of sinaasappel er in feite maar een heel dun vliesje omheen ligt wat je amper kan zien en dat heet dan de “dampkring” De dampkring is dus in feite niets anders dan een soort “vel” van lucht wat de aarde omgeeft en zorgt dat mens en dier er kunnen leven. Deze dampkring wordt vnl. gevormd door de grote bossen en wouden in het Amazonegebied maar men is druk bezig deze helemaal weg te kappen omdat vooral de Westerse wereld zo een behoefte heeft aan het z.g. tropisch hardhout voor hun tuinmeubeltjes en anderszins en gaat voorbij dat deze bossen de voedingsbodem zijn van de dampkring dus ervoor zorgen dat wij, mens en dier, kunnen ademen. Geld verdienen is op dit moment belangrijker als denken aan de toekomst van toekomstige generaties na ons en ook de huidige wereldleiders hebben wat dat betreft een bord voor hun kop en denken niet vooruit en alleen maar in de termen van nu en nogmaals het grote geld verdienen en de “economie” en “beursberichten” en “aandelen” en gaan helemaal voorbij dat de wereld helemaal naar de kloten gaat met het huidige beleid en ik heb al eerder hier gezegd dat een klein kind kan bedenken dat als je uit zo een aardbol van net 40.000 km omtrek uit het inwendige allemaal die smurrie ( olie) gaat halen en dit gaat verbranden in de atmosfeer dit ervoor zal zorgen dat dat dunne vliesje wat dampkring heet om de aarde, alleen maar meer en meer vervuilt gaat worden en reeds jaren al is in diverse hoofdsteden die idiote smogvorming al waar te nemen en op sommige windstille dagen zie je over een stad als Athene een deken van een bruine smog liggen en dit verschijnsel zie je ook in heel veel andere steden ( nu al dus…!!) boven steden als Tokio, New York etc, etc, etc,. en nog willen of kunnen ze niet zien, zoals vandaag met die conferentie in Montreal over wereldwijde beperking van uitstoot schadelijke stoffen de ernst van de situatie en stapt men er gewoon overheen en gaat dan eerst “werkgroepen/commissies” vormen zoals ik al zei. Uit olie en de afvalstoffen ervan wordt behalve benzine zoveel andere dingen gemaakt en ik heb wel eens gedacht dat als ter plekke alle voorwerpen zouden smelten waar olie in is verwerkt dit een effect zou hebben dat de mensheid eens wakker zou schudden.
Gaat u maar na.
Plastic is een van de eigenschappen van olie en het eerste wat wegvalt is de computer en het toetsenbord waarop ik zit te tikken en valt mijn plastic balpen uit elkaar en vloeit de inkt over tafel. Mijn pakje tabak ligt nu los op tafel omdat het plastic zakje is verdwenen. De video is opeens een vormeloos geheel alsook uw t.v. die vnl. uit plastic bestaat en uiteraard werkt niets meer ervan omdat geleiders en onderdelen in dit apparaat ook weer van plastic zijn. Uw planten staan opeens in de kamer met hun lelijke oorspronkelijke pot want de sierpotten van plastic zijn weg, Uw auto staat voor de deur en is het dashboard verdwenen net als de kunstoffen bumpers, de binnenkant van de portieren, de raamsteunen, zijspiegels, front van de autoradio kortom alles wat van plastic is. Mijn gulp staat wijd open omdat de plastic ritsluiting van mijn broek is verdwenen en de buurvrouw staat naakt voor het raam aan de overkant omdat haar nylon blouse is opgelost en de beha uit elkaar is gevallen. Mijn gordijnen zijn naar beneden geflikkerd omdat de plastic ophanghaken weg zijn en stelt u zich dat nu eens voor dat dus ALLES wat van plastic is in een fractie van een seconde zou verdwijnen en DAN zou u pas eens kunnen aanschouwen dat niet alleen de brandstof zoals benzine, diesel, kerosine voor vervuiling van de atmosfeer zorgt maar ook al die dingen van plastic dus die uiteindelijk op den duur in de verbrandingsovens terechtkomen en weliswaar dan gefilterd de schoorstenen verlaten van de verbrandingsovens maar reken maar dat de nodige rotzooi heus wel in de atmosfeer terechtkomt en zo zorgen we ervoor dat in een rap tempo het broeikaseffect gaat ontstaan.
Nou dat was het voor vandaag en volgende week Zondag deel 6 alweer en dan nog 2 Zondagen en zijn jullie van dit gezwam af en heb ik zoals ik wou mijn “boekje” op internet geplaatst en wie weet heeft iemand er wel een kopie van gemaakt of uitgeprint en is niet alle moeite voor niks geweest. Het is wel confronterend soms als ik het zelf weer teruglees zoveel jaar later maar ergens ook wel “leuk” temeer ik het nog zelf nog kan lezen toch?
Beveel het iedereen aan want mijn ervaring was en is dat je veel “kwijt” kan tijdens het schrijven al komt er dan wel veel “opborrelen” aan onverwerkte emoties die je dan eigenlijk niet verwacht maar misschien juist wel goed wie weet???

en nog even dit:

http://www.brekend.nl/…/door-merg-en-been-de-laatste-speec…/

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

