Pfff… ALWEER Zondag en tijd voor mijn “boekje”

boek-lezen

Oei wat gaat de tijd toch snel en vandaag ALWEER Zondag dus tijd voor deel 4 alweer van de 8 wekelijkse delen die ik op Zondag plaats en zie voor de eerste 3 delen de Zondagen hiervoor tw. 20 en 27 november en 4 december

Bladzijde 16

Je gaat dan mee met die meisjes en kan het onderzoek wel dromen omdat je dat zo vaak hebt meegemaakt maar dat weten die meisjes niet en dan moet je de bovenkant bloot maken en probeer dan maar even voor te stellen hoe je je dan voelt in je blote bast met op je buik een groot litteken vanaf je piemel tot aan de hoogte van je hartstreek zo een 35 cm lang met de littekens links nog van waar de stoma heeft gezeten en verder de plekken waar ze de drains hadden aangebracht om het operatievocht af te voeren en dan nog afgezien het recente litteken van ongeveer 30 cm schuin vanaf mijn zijkant tot over mijn rug ook van een zeker 30 cm lengte waar ze tussen de ribbenkast die uitgezaaide longtumor hebben weggehaald in januari 2004 dus eigenlijk niet eens zo lang geleden eigenlijk. Bovendien heb ik een enorme dikke buik overgehouden en dat noemen ze dan een wondbreuk en die is ontstaan na mijn allereerste operatie dat ze een 15 cm darm hadden weggehaald in het Lucasziekenhuis ( dus het gedeelte waar ze die tumor hadden gevonden) en leek het de eerste dagen goed te gaan tot mijn buik maar dikker en pijnlijker werd en men na een week erachter kwam dat de darm was gaan “lekken” dus weer met een noodgang de operatiezaal in na een week van ellende en buikpijn en dan wakker worden anderdaags met een stoma op je buik. Tja, dan stort je wereld echt wel in hoor en als dan ze bovendien de wond van 25 cm niet konden dichtnaaien vanwege het gevaar dat er door de darmlekkage infectie zou kunnen ontstaan in de buikholte en heb ik daar weken gelegen met gewoon in feite een open wond die langzaam maar zeker moest dichtgroeien en dagelijks 4 x werd schoongespoeld en dan zie ja pas wat een mens kan hebben allemaal. Ben na enkele weken met die deels open wond naar huis gestuurd en heb nog van mezelf opnamen met een videocamera in een spiegel gemaakt en daar sta je dan voor de spiegel met een open wond feitelijk net alsof iemand met een zwaard een houw in je buik had gegeven en heeft het weken en maanden geduurd voordat de wond langzaam maar zeker naar elkaar toe trok en dichtgroeide en 4 x per dag schoon spoelen en afdekken met gaasjes was mijn leven toen nog afgezien van de stoma die naast de wond was aangebracht. Nu ik dit zo schrijf en neerpen begrijp ik ergens niet hoe ik dat allemaal heb kunnen doorstaan en moet ik wel heel sterk zijn ( laat ik mezelf maar een pluim geven) zowel mentaal als geestelijk. Zo raar dat je niet meer naar de w.c. kan dan en je ontlasting uit zo een zakje komt op je buik en moet je elke dag een soort plakker op je buik bevestigen met een draaifitting waarop je dan de zakjes kon bevestigen die ik dan regelmatig kreeg toegestuurd en eerlijk is eerlijk dat was prima geregeld. Als je belde naar een adres kreeg je een dag later zo een stapel van die zakjes mee in diverse formaten en ook om mee te zwemmen of anderszins en was ik er heel gauw aan gewend en wist niet beter gek genoeg maar ja ik was blij dat ik nog leefde . Het ergste was de kennismaking met de vrouw die moest uitleggen dus hoe je met zo een stoma moest omgaan zelf als je eenmaal alleen thuis was. In het ziekenhuis werd alles gedaan voor je en ik vergeet nooit meer de eerste kennismaking en omdat de stoma nogal laag zag heb ik de aanblik feitelijk nooit kunnen aanschouwen en ook niet willen zien en dan krijg je “les” Daar sta je dan nog geen 72 kilogram zwaar ( ben nu 104 kg) omdat ik 3 weken niet mocht eten en werd gevoed met een infuus en wankel op je benen en gaat die vrouw ( wederom een schat van een mens trouwens) me voor een grote spiegel zetten en aanschouw je voor het eerste dat zwarte gat in je buik en voelt ze aan je neus want als die koud wordt ga je nl. van je stokje en dat ging ik ook bijna en leer dan hoe je zo een plakker op dat open gat moet drukken na ingesmeerd te hebben met een soort pasta en dat je het open gat niet raakt i.v.m. infectie en hoe je dan zo een stoma zakje erop moet plaatsen maar ik was een snelle leerling blijkbaar en had het gauw onder de knie en nog niet lang daarna liep ik gewoon met dat stomazakje in Bloemendaal in Zee garnalen te vangen in zee en wist niet beter meer. Ik had een stacaravan vlak aan de kust en bivakeerde daar veel en even een anekdote : Liep daar altijd zo een naar oud mens en had ik van de campingbeheerder de code gekregen van het invalidentoilet omdat je uiteraard na het verschonen het de wond moet schoonspoelen en daar zijn gewone w.c. niet op toegericht en komt dat zeikwijf opeens op me af en zegt:: Iedereen maakt tegenwoordig maar gebruik van die invalidentoiletten waarop ik zeg: Zal ik die stomazak effe in je snuit duwen die ik heb ? Dat kolere mens wist niet van mijn stoma en later allemaal excuses en zo maar wat koop je ervoor. ? Mensen kunnen soms ZO kortzichtig en DOM zijn !!! Waarom vertel ik dit ? Weet het zelf ook niet maar misschien om jullie te leren nooit de moed op te geven en de blik op oneindig te zetten en door te leven als ware het in een roes want hoeveel mensen gooien niet het bijltje erbij neer en dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Is mijn karakter niet en ergens ben ik er wel een trots op hoe ik ben, wie ik ben, en hoe ik handel en heb in feite maling aan alles en zo heb ik geleefd en zo wil ik straks ook doodgaan en daarom schrijf ik ook dit log ter lering misschien voor een ieder die iets soortgelijks overkomt en denk dan maar terug aan die maffe leipelowietje met zijn log.
Een voorbeeld: Een longoperatie is niet niks en krijg je me toch een jaap over je rug waar je U tegen zegt en wordende ribben uit elkaar gebogen om bij de longen te kunnen komen tijdens de operatie en worden allerlei spieren aangetast vooral van je armen en kunnen de meeste patiënten amper nog hun armen omhoog krijgen na de operatie maar ik zat al vanaf de eerste dag te oefenen die handen omhoog te werken omdat mijn hobby muziek spelen is ( keyboard) en ik koste wat koste wilde vermijden dat mijn handspieren zouden verlammen of zo. Een ander heel vreemd verschijnsel was dat toen ik de eerste keer thuis kwam na een operatie gewoon de trap op wou lopen maar dat dat niet lukte want de benen weigerden gewoon dienst en DAN merk je pas hoe slap je bent en schuifel je treetje voor treetje naar boven en is een impact hoor ! Na mijn eerste operatie had ik dit verschijnsel ook zo erg en ik nam me voor dat na de zware longoperatie eens drastisch te gaan veranderen. Ik kon amper de trap oplopen en moest de eerste weken i.v.m. met wondcomplicaties met zo een VAC rondlopen en dat is een soort kleine t.v. ( daar lijkt ie op) en die moest ik 3 weken meesjeulen overal waar ik naartoe ging en ik geef het je te doen hoor. Was behoorlijk groot en zwaar en dat kreng hadden ze vastgekoppeld via een slang met de lange wond die ik op mijn rug had zitten en met een grote vacuumpleister verbonden over de lengte van de wond en moest 24 uur per dag het wondvocht eruit zuigen . Mijn god wat haatte ik dat ding op het laatst en moest hem steeds opladen want waar ik ook naartoe ging moest dat apparaat mee en s,nachts stond hij naast mijn bed te ronken en de keren dat ik dat teringding gewoon vergat is niet te tellen en zat ik aan tafel een pilsje te drinken en moest piesen of zo en liep ik weg en vergat ik dat ik met dat loeder verbonden zat en flikkerde hij weer op de grond maar daar waren ze speciaal voor gebouwd blijkbaar want dat kreng is ….. tig keer van de tafel afgedonderd of van de stoel naast mijn bed en de stille getuigen zijn her en der de beschadigingen in mijn laminaatvloer die ik nog eens moet vervangen. Ik heb wel eens medelijden met de mensen die verbrand zijn zoals de Volendamse slachtoffers van de brand die getekend door het leven moeten lopen en iedereen met een zichtbare handicap, hoe onbeschaamd mensen je dan kunnen aankijken en beloeren want het was geen gezicht natuurlijk als ik met zo een draagbare t.v. aan mijn arm de supermarkt binnenstapte en “ergens” ook wel weer te begrijpen achteraf want men zag niet de slangen die naar mijn lichaam liepen maar toch……Het ergste was als ik de boodschappen in het karretje legde naast dat kreng ( die VAC dus) en per abuis het slangetje klem of dubbel kwam te zitten en dan begon het waarschuwingssysteem te loeien van “dat kreng” midden in zo een supermarkt en meermalen werd ik s,nachts gewekt door dat geluid als ik weer eens me had omgedraaid en het slangetje klem kwam te zitten tijdens mijn slaap of zo . Maar het is zo gek dat je aan alles went op den duur en op het laatst leer je ook daar mee leven en is het gek eigenlijk hoeveel een mens zich kan aanpassen want ik ben nu niet bepaald een van de makkelijkste types Goed dat rotding werd op een gegeven moment verwijderd en ik heb nog wel eens medelijden met mijn lieve ex-vrouw die eerlijk is eerlijk 4 x per dag bij me kwam dagelijks en dan de wond uitspoelde in de douche ( ik kon er zelf niet bij want zat op mijn rug) en dan de wond verzorgde met gaasjes. Steeds maar weer waren er complicaties en moest ik naar het AMC en dan sneden ze zonder verdoving de wond verder uit omdat de pus eruit moest en had ik zo eikel van een co-assistent die veel te diep sneed bleek later en niet zei dat ik niet mocht douchen. Dus vrouwtje komt de boel uitspoelen in de douche en ik trek mijn badjas aan en ga op bed t.v. liggen kijken en denk: God wat is het toch warm op mijn rug en schrik me de pletter want het hele bed, de matras, de badjas was werkelijk doorweekt van het bloed en ik spring het bed uit en zie achter me een spoor van bloed door de woning en overal lag op het laatst bloed in de woning en heb ik toch s,nachts de bloeding kunnen stelpen en om eerlijk te zijn laat mijn geheugen me in de steek hoe dat verder verlopen is maar geloof ik dat we de bloeding hebben kunnen dempen door veel verband erop te drukken en ging ik al weer 2 dagen later een tafel halen uit Hilversum en 4 stoelen maar ik denk achteraf dat ik een beetje “het spoor bijster” was. Ik had geen meter lucht nl. en omdat het dak bij ons vernieuwd zou moeten worden bedacht ik een methode mijn conditie weer op te bouwen. Op het dak lag nl. een dikke laag grint van 3 cm en het dak is 40 m2 meter groot en daarboven nog een gedeelte van 2 x 8 meter en heb ik vuilniszakken gekocht en heb die elke dag een paar uur per dag gevuld met grint voor een kwart en sjouwde dan die zakken naar 2 hoog, daarna na 1 hoog en daarna naar de tuin tot er op het laatst een hele stapel zakken lag en gooide die dan in mijn auto en ging ermee naar de vuilstort bij de Oosterbegraafplaats en als ik met mijn auto de weegbrug opreed was hij 1500 kg. Stortte alle zakken leeg stuk voor stuk en als ik eraf reed was de auto 730 kg en deze rit heb ik in tijdbestek van enkele weken 2 x gemaakt dus ong. 1500 kg grint van het dak gehaald totaal en moet je toch leip zijn of niet en zelfs NU hebben ze het er nog over in het AMC van die halvegare die op zo een manier zijn conditie weer terug op peil wilde brengen en die conditie had ik dan ook weer terug na die tijd en kon wedijveren met elke jonge vent. Ik bedoel maar: Je moet er ZELF ook wat aan doen en neem dat nou maar als voorbeeld voor wie dit ooit mocht overkomen later, en misschien schrijf ik dit wel ter lering om NOOIT op te geven wat er ook gebeurd want een mens heeft krachten in zich om zelfs een ziekte als kanker tot staan te brengen MITS je er ZELF maar in gelooft en dat geloof heeft me denkelijk geholpen ( buiten God waar ik ook in geloof) te komen waar ik nu ben en dat ik nu dat in uw ogen misschien idiote weblog schrijf . Mijn geloof is gewoon dat de mens zoveel “oerkracht” in zich heeft dat een mens in staat is zelfs een ziekte als kanker te onderdrukken en weliswaar dan met behulp van de medische wetenschap middels operaties maar toch in die zin ook de geestelijke kracht enorm belangrijk kan zijn voor het al of niet doen verschijnen van nieuwe tumoren maar ja, dan vraag ik me tegelijkertijd af waarom dan opeens in oktober 2003 bij mij die uitzaaiing werd aangetroffen in die long maar goed ergens geloof ik wel dat een mens zelf ook in staat is een ziekte of dood uit te stellen door zijn geest en wilskracht in werking te stellen
.
Bladzijde 17

Ik wel even veranderen van onderwerp want het is zo gek met schrijven van zo een log of “boek” dat onder het schrijven steeds maar dingen opborrelen die jaren onder “de oppervlakte van het bewustzijn” zijn gebleven en die ik wil vertellen aan die halve zool die nog zo gek is om het tot hier vol te houden buiten mijn familie om die het zeker weten tot het eind zullen lezen al was het maar om me er later mee te plagen wat ik allemaal uitkraam. Ach wat kan mij het schelen. De poes ligt op mijn schoot nu lekker te knorren terwijl ik dit voor de computer zit op te schrijven en ik begin het hoe langer hoe leuker te vinden allemaal en kan iedereen aanraden ook iets dergelijks te ondernemen. Wat me niet bevalt is de “drang” die me dwong en dwingt dit te schrijven en misschien een “voorgevoel” dat ondanks alle geruststellende woorden van de medici er toch iets fout gaat binnenkort ? De tijd zal het leren. Dan is mijn weblog in ieder geval af en heb ik neergepend wat ik jaren van plan was. Ieder mens heeft zo wel zijn “eigen verhaal” en een eigen story en menigeen zal zeggen: Moet dat nou zo iets op zo een computer openbaar maken ? Weet je, ik heb al mijn hele leven maling gehad hoe mensen denken en ben mijn hele leven al mijn eigen koers gevaren en zo hoop ook tot het laatst door te leven. Ik behoor tot een van die gekken die zelfs zijn eigen begrafenis tot in de puntjes 5 jaar geleden had voorbereid en al contact opgenomen met begrafenis onderneming de Ode en het een en ander besproken wat de mogelijkheden waren en dat is een kleine bekende ludieke begrafenisonderneming waar je op een “menselijke” wijze kan worden “weggebracht” en desnoods in of op een bakfiets bij wijze van spreken en kan je een zeer kleinschalige rouwkamer huren die geschikt is voor kleine gezelschappen en dat wordt het sowieso want ik wil als ik onverhoopt dood ga alleen maar mijn vrouw, 2 dochters, zoon en kleindochter erbij hebben en ( als ze nog leeft) mijn schoonmoeder die nu 87 is. ( * is inmiddels 21 maart 2013 overleden op 95 jarige leeftijd evenals bij vrouw september 2014) Verder geen familie, vrienden, kennissen, dus als je dit leest verwacht geen uitnodiging en krijgen sommige wel later een kennisgeving en zit ik al naast onze hond op een wolkje naar jullie je zwaaien. Luguber zult u zeggen ? Nee hoor, helemaal niet. Het leven houdt voor mij niet op bij de dood en ben er niet bang voor en geeft een veilig en warm gevoel en er zijn veel momenten geweest met hevige pijn of zo dat ik het liefst was “overgegaan” en het allerliefste nog toen plotseling 6 januari 2003 bijna 3 jaar geleden onze Golden Retriever Sasza s.middags ziek werd en nog dezelfde nacht om 12.30 overleed bij de dierenkliniek op de Amstel waar we hem met spoed hadden heengebracht. Ik moest de dag erop 7 januari 2003 om 9 uur een endoscopie ondergaan in het AMC ( dus nauwelijks 8 uur later ) en ben om 12.00 uur naar huis gegaan en is mijn vrouw bij Sasza gebleven en dan stort je wereld in elkaar als er dan s,morgens op de zitting van de auto een briefje ligt dat je vriend en kameraad waarmee je zowat elke dag 5 jaar lang enkele uren vaak mee in het Beatrixpark was en samen ruim een maand met zijn tweeën op vakantie in 1990 in Zuid-Frankrijk bent geweest dood is . Zo flink en groot als ik ben heb ik tijdens de endoscopie een enorme huilbui gekregen en begrepen de doktoren het ook wel allemaal want ik had niet verwacht dat hij dezelfde nacht nog zou doodgaan en de endoscopie afzeggen kon ook niet want dan had ik weer 2 maanden moeten wachten en 2 maanden van spanning weer op de uitslagen van dat onderzoek De lieverd is maar 5 jaar oud geworden en tot op de dag van vandaag kan ik het niet opbrengen ( nu bijna 3 jaar terug) de videobanden te zien van onze vakantie gek he ? Zo een grote bek met de politiek en alles en dan zo een klein hartje . Maar ik zie hem wel terug later en ben ik van overtuigt
De politiek: Dat is een verhaal apart en krijg ik al een dikke keel als ik er aan denk en heb ik zo een 4 jaar tegen dat zootje zitten aanschompen wat zich dan deelraadslid noemt in een stadsdeelraad. Uiteraard heb je hele goeie hoor maar er lopen figuren tussen dat wil je niet weten. Heb mensen meegemaakt die totaal geen overzicht hadden van de problemen welke zich afspelen in zo een woonbuurt en lopen dan maar te krakelen en te ouwehoeren over zaken waar ze totaal geen kennis van hebben en/of totaal geen dossierkennis, maar ja de grootste boerenlul kan in Amsterdam deelraadslid worden Zal uitleggen hoe ik aan die politieke toestanden ben geraakt:

November 2000 tot mei 2001 had ik dus die chemokuur en voelde me rottig en kon toen al geen parkeerplek voor de deur krijgen in de avonduren. Mijn jongste dochter zat indertijd op karate bij de gasfabriek in Oost en moest ik haar daar naartoe brengen s,avonds om een uur of half zes en weer ophalen om 19.00 uur nou en dan kon je lachen want in de Scheldebuurt in Amsterdam waar ik woon was er geen parkeerplek voorhanden en zette ik mijn dochter maar af voor de deur dan alvast en meermalen is het voorgekomen dat zij al klaar waren met avondeten als ik thuis kwam. Nu is dat geen probleem omdat ik apart woon maar ik bedoel maar hoelang je in feite moest zoeken naar een parkeerplaats. Ettelijke malen moest ik ( ook s,avonds) naar het AMC en dan kom je terug en kan je weer je oeverloze rondjes draaien op zoek naar een plek en dan heb ik over het jaar 2001. Het Amsterdams Stadsblad is zo een weekblad en daarin stond dat je als burger kon “inspreken” en je klacht kon verwoorden zodat de stadsdeelraadsleden iets konden aanpassen en werden de buurtbewoners “uitgenodigd” langs te komen dus ik denk: Dat is wel wat, en meld me aan als inspreker en op de bewuste avond en zaten er veel buurtbewoners in de zaal want iedereen kende natuurlijk dat verhaal wel van geen plek kunnen vinden s,avonds. Ik had keurig netjes een A4-viertje getypt met mijn verhaaltje en ervoor gezorgd dat dit binnen de tijdslimiet van 3 minuten spreektijd zou vallen. Tja……… en dan merk je hoe je monddood wordt gemaakt door de politieke heren/dames. Opeens kwam de leider van die avond een zekere Heer Adema met de boodschap dat gezien het aantal insprekers die avond de inspreektijd ingekort zou worden naar 2 minuten. Daar sta je dan met je zorgvuldig met een klokje voorbereide inspraaktekst voorzien van gegronde argumenten waarvan je dan weet dat je die maar voor tweederde deel kunt oplezen en dat je dan wordt “afgekapt” zoals de heer Adema bij ettelijk insprekers deed. Wanhopig probeer je ( mijn naam begint met een H) dus alfabetisch had ik even tijd, te schrappen in de inspreektekst maar dat lukt uiteraard niet in zo een korte tijd en als je aan de beurt komt sta je dan met een rooie kop van de zenuwen voor een zaal vol met buurtbewoners te hakkelen en te sputteren en wordt dan afgekapt na 2 minuten door de Heer Adema Afijn, later bleek dat je net zo goed je inspreektekst had kunnen verbranden want toen kwamen “de lijken” uit de kast die dan zo precies wisten dat er HELEMAAL GEEN parkeerprobleem bestond en meer van die onzin maar dan heb je aan mij een goeie en keer op keer BLEEF ik inspreken en keer op keer werd de zitting verdaagd en/of uitgesteld en op het laatst gaven de meeste buurtbewoners het op en gingen niet meer naar zo een commissievergadering en hadden het al opgegeven maar ik bleef er maar naartoe gaan en inspreken en argumenteren totdat uiteindelijk een deelraadslid van de VVD me steunde en via een amendement me mijn zin gaf dat in “mijn” buurt “ een beperkt gebied het z.g. “avondparkeren” zou worden ingevoerd hetgeen enige lucht gaf aan die arme dolgedraaide buurtbewoners en NOG bleven en blijven “die lijken in de kast” maar volhouden dat het allemaal niet zou helpen en meer van die onzin. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat er veel te veel vergunningen waren uitgegeven en wist de verantwoordelijke wethouder uit te dagen tot een dispuut op Radio Noord Holland en vertelde de man dat er “een vergunningenplafond” was ingesteld zoals hij ook meermalen in de deelraadscommissie had verteld deze jongen had al nagegaan ( boerenslimheid ??) of er een plafond was ingesteld en dat bleek niet zo dus ik wachten net voor de commissievergadering en gauw heel vals wat van die deelraadsleden geïnformeerd dat de wethouder gewoon loog en hun vals had voorgelicht net als ons “de bewoners” en dat ze het zelf konden navragen bij Stadstoezicht Tja. ja…. toen werd ie onder vuur genomen en vlogen de “gele” kaarten over tafel en zo en had hij de raad voorgelogen etc. etc. etc. maar het blijft toch belachelijk dat een burger zoals ik dat gegeven nu moest uitzoeken dus kun je die knapen en “lijken” ( grapje hoor) van alles blijkbaar voorliegen. Waar het mij om gaat en dat meen ik echt dat ze allemaal “boter op hun hoofd” hebben in die stadsdeelraden en in feite soms moeten beslissen en oordelen over zaken waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten zoals o.a. een deelraadslid die in het dagelijkse leven advocaat is en ik ben blij dat IK geen cliënt van die man ben want deze man had totaal geen dossier- en feitenkennis en heb ik hem ook medegedeeld eerder in mails en toen de beste man me wou aanspreken en “zijn onzin wou argumenteren “ tegen me tijdens een van de latere “inspreeksessies” weet ik nog goed wat ik zei: Ik zei: Mijnheer ………….. Weet u als ik u hoor praten dat ik een dikke keel krijg en nog nooit zo een enorme dombo heb gezien !! Ja hoor………. Dan heb je het gedaan en de voorzitter Lody huppeldepup riep me gelijk tot de orde maar inwendig genoot ik en zag de mederaadsleden gluiperig grijnzen en “mijnheer” was verder de hele avond van slag. Tja dat zijn leuke dingen voor de mensen zou cabaretier Henk Elsink zeggen . Ik heb mijn doel inmiddels bereikt en is wordt per 1 januari 2006 het avondparkeren ingesteld in de hele Noordelijke Rivierenbuurt. Maar ja voor het zover kwam heb ik me de pletter moeten knokken tegen dat spul en ben uit pure nijd voorjaar 2004 kort na mijn longoperatie een flyer-aktie begonnen en maakte van die smalle flyertjes met een tekst en kon ik er 4 stuks uit een A4 velletje knippen en deed wat tussen de ruitenwissers in de buurt en had nog maar 2 straten kunnen belopen of er werd anderdaags opgebeld door de milieupolitie dat ik de straat aan het vervuilen was. Ja, ja, een strookje van 21 x 7 cm ( dus kwart a-viertje) lag wellicht op de grond ergens en ik zou een bekeuring krijgen. Is prima heb ik gezegd en doen jullie dit in opdracht van de verkeerswethouder soms ? Maar nee hoor dat was niet zo dus ik anderdaags ernaartoe en een gesprek gehad met die knapen en is de boel alsnog geseponeerd. Maar goed ik zit nu met zo een stapel van die flyertjes dus ik zeg; Dan deel ik die s,avonds om 19.00 uur uit aan de rondrijdende automobilisten
.
Bladzijde 18.

Maar dat mocht ook weer niet want dan overtrad ik de APV ofwel de Plaatselijke Politie Verordening ja en dan proef je toch echt wel tegenwerking en uit welke hoek dit kwam ben ik nooit achter gekomen. Afijn ik dus al die 45 raadsleden van de Centrale Stad steeds maar aangeschreven over de nijpende parkeerproblemen in onze buurt maar er reageerde geen kip op. Bovendien wou televisiestation AT5 er een item aan besteden en dat is gebeurd in Juni 2004 en was ik 2 dagen lang op de t.v. met mijn verhaal en werd om het uur herhaald zo een beetje en voorts zette het Weekblad de Echo een artikel in de krant met mijn verhaal en klacht over het parkeren en dat ik misschien een eigen partij wilde gaan oprichten om meer zeggenschap te krijgen bij die stadsdeelpolitiek. Heel leuk was dat 2 dagen na het artikel Gonny van Oudenallen van MokumMobiel me belde en naar de problemen vroeg in de buurt wat al aangeeft dat ze zich goed op de hoogte stelt van de problemen in de hele stad omdat de Echo wijkgebonden is (dus Rivierenbuurt en Buitenveldert) en ook vertelde ze dat het oprichten van een partijtje zonde is als je geen politiek enige ervaring hebt en ze had gelijk maar dat oprichten van een partij was meer om “druk” op de ketel te zetten uiteraard. Afijn, Ik wist dat 25 november 2004 ze de “menukaart parkeerregelingen” zouden gaan behandelen in de Centrale Stad ( is dus in feite de baas van de afzonderlijke 13 stadsdelen) en had nog een flinke stapel van die flyertjes over die ik op een copieërapparaat bij Albert Heyn had gedrukt, dus ben ik maar zo links en rechts die simpele vodjes in feite in de brievenbussen gaan gooien en was dus slechts een strookje papier van 7 x 21 cm en heb daarop gevraagd of ze ook zo een ellende hadden met avondparkeren en/of ze me dan wilden mailen nou en DAT heb ik geweten !!! Er kwam een stroom van klachten binnen en had elke mail zijn eigen verhaal en vaak heel schrijnend maar goed ik was allang blij want NU had ik iets om die knapen en die “lijken” mee om de oren te slaan en ben toen ik zowat honderd mails binnenhad al die verhalen en mails achter elkaar gaan “plakken” als een soort filmrol waar geen einde aan scheen te komen en heb die aan de raadsleden toegestuurd alsook aan die 45 centrale stadsraadsleden en dan kom je er al gauw achter hoe de politiek werkt want D66 ging al gauw deze mensen via mail benaderen aan de hand van de emailadressen die op de rol stonden alsook later Groen Links zonder me te informeren. Op zich niet zo erg hoor want hoe meer aandacht er kwam voor het probleem des te beter.Met dit wapen in de hand ( die klachtenlijst op mail) ben ik steeds maar weer gaan inspreken en was het vooral die “lijken” ( ik bedoel dus enkelen) niet aan het verstand te brengen dat er een immens probleem in de Scheldebuurt aanwezig was en de mensen ECHT geen parkeerplek meer konden vinden na 19.00 uur s,avonds omdat het vlak naast Oud Zuid ligt en het daar al jaren tot 24.00 uur parkeren heeft en de stadbezoekers s,avonds hun auto in onze buurt zetten en dan met de tram de stad in gingen. Honderd meter verder begint immers Oud Zuid waar het tot 24.00 uur parkeren is en bij ons maar tot 19.00 uur en gelijk hadden ze feitelijk toch? Zou ik zelf ook doen. Bovendien sterft het van de eetgelegenheden, een bowlingcentrum en avondscholen dus kun je nagaan dat er na 19.00 uur werkelijk geen parkeerplek te vergeven viel in de Scheldebuurt. Van Amsterdam. Reeds in 2002 na mijn eerste inspraaktoestanden in 2001 hebben ze een “proef” gedaan met het z.g. avond-parkeren tot 24.00 uur maar i.p.v.dat ze de betroffen buurten het avondparkeren oplegden ( de buurten rondom de Rai en Scheldebuurt) wisten ze niets beter te doen als de HELE rivierenbuurt, waar amper verderop GEEN parkeerprobleem speelt, het avondparkeren op te leggen en uiteraard kwamen hier heel veel boze reacties op vanuit die buurten en werd er een buurtvergadering belegd waar het merendeel van de Rivierenbuurtbewoners aangaf tegen het avondparkeren te zijn en werd er even lichtjes over een telling en rapport heengestapt dat aangaf dat ( per straat genoemd n.b.) het merendeel van de bewoners in de getroffen Scheldebuurt WEL het avondparkeren wenste te behouden. Maar goed in commissievergaderingen wisten “de lijken” de raad te overtuigen de proef te beëindigen want ik zei al dat de dossierkennis van die knapen om te gillen was al werd voor de vorm nog wel even het imbeciele achterlijke ochtendparkeren ingesteld vanaf 6.00 uur s,morgens alsof dit zoden aan de dijk zou zetten. Toppunt van onvermogen !!! Want dit bleek voor geen meter te werken en werd ook al gauw weer terugedraaid 2004 zaten dus de bewoners van de Scheldebuurt weer in de ellende en ik maar ageren en inspreken en de commissievergaderingen werden steeds stiller en stiller omdat de bewoners er niet meer in geloofden. Ik zelf BLEEF dus maar doordrammen en inspreken en uiteindelijk had ik steun van een VVD lid Jair Eisenmann die me wel wilde helpen en voor een beperkt gebied via een amendement wederom dat avondparkeren wilde afdwingen. Na een zeer heftige commissievergadering waar eerst alle zeilen op rood stonden schreeuwde ik mijn woede uit op de publieke tribune, werd de zaak geschorst, en ging uiteindelijk ook de PVDA akkoord waardoor voor een tijdelijk gebied het avondparkeren weer werd ingevoerd . Nu al is te merken dat het wel degelijk helpt en juist eergisteren 2 december 2006 sprak ik enkele stadstoezichthouders die volmondig toegaven dat het wel degelijk hielp en ze nu praktisch geen bekeuringen hoeven uit te delen voor auto,s die op de hoeken staan wat aangeeft dat de bewoners eerder een parkeerplek hebben. A.s. 1 Januari 2006 wordt het avondparkeren nu in de hele Noordelijke Rivierenbuurt weer ingevoerd en heb ik mijn strijd gewonnen en heeft ook een artikel in het weekblad de Echo hier aandacht aan besteed, Feitelijk is het toch te gek voor woorden dat de grootste boerenlul zonder enige vorm van politieke ervaring deelraadslid mag worden en meebeslissen in de miljoenenuitgaven van een stadsdeel. Die stadsdelen zijn ooit eens opgericht uit de koker van de linkse partijen en lijken nu wel een soort “werkverschaffing” voor 417 bestuurders in Amsterdam . Weliswaar hebben velen een gewone baan en wordt dit gezien als bijbaan maar kost de gemeenschap handen vol geld en ieder van dat leger wil “een vinger in de pap” en verword besluitvorming tot een grote spaghetti-achtige brei en grijze massa en heeft u Amsterdam wel eens meegemaakt de laatste tijd ? Het is een grote bouwput overal en het lijkt wel of iedereen en elke dienst langs elkaar heen werkt. Bij ons was de straat nog niet opengebroken en dicht gegooid en lag hij weer een week later open. Dat enorme leger van “bestuurders” in Amsterdam ( t.w. 1 per 1750 inwoners n.b.) maakt het niet overzichtelijker en het is toch van de gekke eigenlijk dat een stad als New York wordt bestuurd door zegge en 52 bestuurders en een stad als München ( n.b. 2 x zo groot als Amsterdam) door slechts 83 bestuurders. Maar goed er is nog “hoop aan de horizon” want zelfs de partij van de arbeid blijkt wel overstag te willen gaan en de stadsdelen in Amsterdam te halveren van 14 naar 7. Ach ja, politiek. Wat zal ik er van zeggen ? Heb het altijd wel gevolgd hoor op NOVA en andere progamma,s en dan zag ik al dat zo een onbenul als Hanja May Weggen ( voormalige verpleegster n.b) en Tineke Netelenbos ( voormalig kleuterleidster) op landelijk niveau al bloepers slaan met o.a. die baan naar Almere die miljoenen heeft gekost en Netelenbos het hele taxi-bestel van Amsterdam heeft verwoest. Ik werd en wordt misselijk van al die politici in ook de tweede kamer die net een beo of papegaai zijn en elkaar dan gaan na-wauwelen zodra ze op “het pluche” zitten. De term “kip-en-klaar” vliegt je om de oren en ook hebben ze al heel gauw geleerd een zin te herhalen let er maar eens op want dan kunnen ze onderwijl nog even goed nadenken wat voor antwoord ze zullen geven en met die klanten moet je dan de oorlog winnen en ik vind het dagelijks nog knap dat alles nog reilt en zeilt maar is m.i. aan de hogere ambtenaren ( dus direct onder die “bestuurders”) te danken die de boel een beetje in toom houden en zorgen dat de poppenkastfiguren niet al teveel uit de pas lopen en daaromheen zie je een horzel van journalisten van bepaalde politieke huize met hun gedram en gezeur en maar proberen de “boel onderuit te halen” Reeds eerder heb ik al gezegd dat ook Pim Fortuyn het niet had gered als hij was blijven leven want die hogere ambtenaren kunnen je zelfs als leider maken en breken en ook Peter R. de Vries zal het niet redden. Ik ben gewoon bang dat het 2 minuten voor twaalf is in alle opzichten en dat de zaak gewoon niet meer is terug te draaien. De oorlog tussen de Islam en de Christenen woedt in feite al hevig al wordt het niet toegegeven en worden we als burger in slaap gesust totdat de “bom” barst met ongekende hevigheid. Het milieu is niet meer te redden omdat een kind kan nagaan dat alle olie die miljarden jaren in zo een aardbol met een omtrek van slechts 40.000 km eruit wordt gehaald in de atmosfeer zal terecht komen na verbrand te zijn en moeten n.b. landen als China en dergelijke nog beginnen aan een enorme economische groei met alle gevolgen van dien t.a.v. luchtvervuiling e.d. Er is geen weg terug en ik heb al gezegd dat wij ( u allemaal en ik) de pech hebben dit stadium van zelfvernietiging van de aarde dagelijks nu te kunnen aanschouwen en heeft de mensheid in de afgelopen 50 jaar meer schade toegebracht als in de voorgaande 50,000 jaar helaas. Wij hebben de twijfelachtige eer deze supersnelle zelfvernietiging mee te maken die in een rap tempo de aarde teisteren in de vorm van aardbevingen ( men zegt o.a. door het verstoren van de drukverdelingen) warme veranderende golfstromen, tsunami,s , recordaantal tornado,s en worden nu in alle opzichten alle records gebroken qua warmtedagen/maanden en zo sinds honderden jaren, een razendsnelle afkalving van de polen en gaan ze zelfs gletsjers met zilverfolie bedekken om voor verder smelten te behoeden. En wat doen wij …… ?
Niets, helemaal niets en kunnen ook niets meer doen en zien het aan het worden op het laatst helemaal passief en dringt niks meer tot je door en is in feite ook een soort zelfbescherming want als je er WEL over gaat nadenken wordt je gek en denkt dan aan de kinderen die nu geboren worden en geen toekomst meer hebben. Wij laten het gewoon toe dat NU ik dit schrijf duizenden kinderen in de bergen omkomen van de kou in Afghanistan en gaan wij weer binnenkort van die “lichtronde,s” houden in Noord-Holland waar duizenden mensen van gekkigheid niet weten wat ze doen en hun tuin, huis, bomen e.d. versieren met kerstverlichting en tegelijk zie je dan spotjes in de krant waarop mensen worden opgeroepen zuinig te zijn met energie.
Het is allemaal zo dubbel en iedereen weet en voelt het wel en toch blijft iedereen zijn kop maar in het zand steken. Overigens kreeg ik net een mail binnen van een lezeres die zegt dat het weblog geen begin en geen einde heeft en ergens besef ik dat ook wel en is het in feite maar een hoop geraaskal en dank ik u dat u de moeite heeft genomen het tot hier aan toe te lezen maar ik heb me voorgenomen gewoon op te schrijven wat er onder het typen gewoon in mijn hoofd opkomt en impulsief dan de dingen die in me opkomen maar neer te pennen zonder enige vooropgezet doel en zo. In feite chaotisch maar zo ben ik mijn hele leven al geweest al heb ik wel geleerd langs vaste lijnen te functioneren en stapsgewijs dingen af te handelen.
.
Bladzijde 19

Ach ja. De lezeres heeft gelijk. De politiek is nu eenmaal een wereld apart en ik denk dat je er alleen maar goed in kan functioneren als je dan compromissen moet gaan sluiten die in botsing komen met je eigen geweten en moet je ook ergens iets hebben van gluiperigheid en gladdigheid om tegenstanders onderuit te halen en/of medestanders glashard te laten vallen als dit in je straatje te pas komt. In feite zijn het allemaal ontzettende egotrippers die een politieke loopbaan verkiezen en ook wel een beetje handige knapen/vrouwen die een goed salaris immers vaak kunnen opstrijken en kunnen genieten van de lange recessen die de politiek heeft en waarop dan nog een rijkelijk wachtgeld op je ligt te wachten mocht je onverwacht om wat voor reden dan ook er “uitgewipt” worden en menigeen die een “blauwe maandag” in dienst is geweest van de overheid teert nu nog op zijn wachtgeld. Wat dat betreft hebben de heren/dames in de politiek zich rijkelijk toebedeelt. Nu praat ik over de “grote” politieke jongens en niet zozeer over de figuren in zo een deelraad want die hebben naast hun functie als deelraadslid gewoon een normale werkkring meestal. Nogmaals, ik wil niet zeggen dat alle deelraadsleden “lijken” (grapje ) zijn maar ik heb in die 4 jaar figuren gezien waar de honden geen van lusten en m.i. dan helemaal geen dossierkennis hebben en zich maar wat al te graag horen praten op zo een deelraadsvergadering. Dat zijn dan ook meestal de figuren die in zo een commissievergadering een onuitstaanbaar gedrag vertonen door b.v. als een inspreker of mededeelraadslid aan het woord is gewoon de zaal uit te lopen en op de gang dan koffie te gaan zitten drinken of naar het toilet. Ook is me opgevallen de enorme hoeveelheid papier die men kwijt is aan dat oeverloze gelul en alle inspraakteksten, verslagen moeten worden genotuleerd en bij motie, amendementen e.d. vliegen de velletjes papier over de tafel alsof het niks is. Daar gaat dan weer een bos denk ik dan bij me zelf. Heb ooit eens een verslag toegestuurd gekregen van Oud West omdat ik daar aanvankelijk ( op verzoek) wou gaan inspreken en je wilt niet weten wat een dik pak papier je dan toegezonden krijg. Heb eens een mail gestuurd waarom men al die informatie niet veel kleiner kan verwerken. Elke bladzijde in A4 formaat is nl. simpel te verkleinen zodanig dat 2 a4 vellen naast elkaar op 1 vel kunnen worden gezet en als je de achterkant ook nog eens benut kun je van 4 A4vellen verwerken op 1 A4 tje. ( kunt u het volgen ?) Dus je hebt 4 vellen en verkleint deze zodanig dat ze naast elkaar passen en heb je 4 pagina,s op 1 vel. Een kleine moeite is het om de paginanummering dan op volgorde te zetten en dan meerdere vellen op elkaar te leggen, dan dubbel te vouwen en in het midden voorzien van een nietje en heb je een klein overzichtelijk boekje. In mijn tijd bij Amnesty International een 25 jaar geleden deden we al niet anders. Heb de Centrale Stad en ook de deelraad Zuideramstel eens op zo een mogelijkheid gewezen maar je krijgt niet eens antwoord. Maar goed genoeg over de politiek en ben benieuwd of er nu na de gemeenteraadsverkiezingen eens een club komt die WEL kan besturen want Amsterdam is maar een grote zandbak aan het worden nu en werkt het hele spul m.i. langs en door elkaar heen en zijn er veel te veel handen aan het stuur. Tja, Waar zullen we het over hebben ? Over mijn jeugd maar weer een beetje en ik ben opgegroeid op het Jonas Daniël Meijerplein en bestond indertijd nog de o zo gezellig Weesperstraat. Leek een beetje op de nog bestaande Utrechtsestraat en o zo jammer dat ze toendertijd al in het belang van de metro de hele boel hebben gesloopt en de alles tegen de vlakte hebben gegooid. Weg al die gezellige winkeltjes, weg met dat gezellig broodjeszaakje en dat was zo een pijpelaatje waar je heerlijke broodjes pekelvlees kon halen bij die altijd gezellige man met een bult op zijn hoofd. Weg de gezellige cafeetjes op de hoek van de Kerkstraat o.a.( annex slijterij) waar het zand nog op de vloer lag. Weg met dat aardige joodse vrouwtje dat zo een bijouteriewinkeltje had op de hoek van de Weesperstraat en de Nieuwe Herengracht en waar je ALLES kon kopen en je kon het zo gek niet bedenken, weg met het tweede hands winkeltje “beursje” heette het, op de hoek van de Keizersgracht, weg met de zaak van Jamin waar je van die heerlijke ijsplakken kon kopen en ga zo maar door. Op een gegeven moment kwamen de sloophamers en leek het net een oorlogsgebied en zie je jouw buurt waar je bent groot genoeg helemaal verwoest worden omwille van de metro en wat zie er nu voor terug zovele jaren later ? Een kille en onpersoonlijke allee waar de auto,s doorheen jakkeren op weg naar de IJ tunnel en waar aan weerskanten van die onpersoonlijke foeilelijke gebouwen staan en god zij dank is het gedeelte bij het Amstelhof nog een beetje toonbaar gehouden. Het mij zo dierbare Jonas Daniel Meijerplein staat er nog wel en als je er langs rijdt zie je nog wel de unieke gevels van de woonhuizen naast de Portugese Synagoge en hoop maar dat behouden blijft voor de toekomstige generaties. WEL staan er nu voor de portieken zware hekken om het gespuis en ander dievengilde tegen te houden en is de ooit door een volslagen krankzinnige idioot ontworpen ondergrondse doorgang al jaren en jaren gesloten en het domein van zwervers en ander gespuis en dat verklaart dan ook denkelijk de hekken die overal zijn geplaatst voor de woningen om dat tuig tegen te houden. Fier staat trots op het Jonas Daniël Meijerplein het beeld van de dokwerker en als iemand wil weten hoe mijn vader eruit zag hoeft hij maar naar het beeld te kijken en het postuur en de uitdrukking en alles kon een exacte kopie van mijn vader zijn. Dan het Waterlooplein waar vroeger zoals eerder gezegd allemaal leuke kleine straatjes waren en op de hoek koffiehuizen en loodsen en dergelijke waren waar de marktkramen werden opgeslagen voor de nacht. Nu staat daar het afzichtelijke Stopera gebouw en is al een aanfluiting voor de hele stad en als je vanaf de Magere Brug richting stad kijkt zie je daar dat o zo rode verschrikkelijke gebouw dominant staan in het verder prachtige stadgezicht met de torens op de achtergrond en welke idioot destijds dit ontwerp en de bouw heeft goedgekeurd zouden ze alsnog naar een krankzinnigengesticht eens moeten brengen want die is echt niet goed bij zijn hoofd geweest geloof ik. Zou haast wat zeggen maar doe het maar niet want de malloten gaan nog heden ten gade door mijn Amsterdam te verwoesten helaas en is Amsterdam verworden tot een grote bouwput dat het soms er wel op lijkt dat al die “vingertjes in de pap” hun uiterste best doen de aannemersbedrijven en dergelijke werk te verschaffen want de Amsterdammers vinden alles immers maar best en laten over zich heenlopen en misschien komt dat ook wel door de houding van de Amsterdammers die het allemaal “wel best” vinden blijkbaar en zoiets uitstralen van “of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt” het is allemaal zonde van je tijd om b.v. te gaan stemmen en ik stem maar niet. Kom dagelijks in een bejaardentehuis en spreek dan dagelijks mensen van noem maar wat 80, 87, 88 jaar en hebben allemaal zoiets van: “Ze zoeken het maar uit en zal mijn tijd wel uitduren”. Degenen die nog thuis wonen gaan voor geen goud de deur meer uit s,avonds en doen gewoon niet meer open als er aangebeld wordt en dan zie je daar allemaal mensen zitten waarvan het grootste gedeelte hun partner heeft verloren na een huwelijk van 40, 50 jaar en zelfs nog langer en zoeken dan bij elkaar een beetje gezelligheid s,avonds tijdens het eten en velen gaan na afloop weer naar hun eigen woning terug waar ze als “aangeschoten wild” maar gewoon afwachten wat er verder gaat gebeuren straks als Dekker haar snode plannen weet te verwezenlijken om de huren fors te verhogen. Allen klagen over de achteruitgang van HUN Amsterdam en niemand doet iets aan de teloorgang van de maatschappij. Hoor dan verhalen van oudjes die in Amsterdam West hebben gewoond en nu in het bejaardentehuis zelf zitten en god op hun blote knieën danken dat ze nu veilig zitten. Als ze op het bankje zaten kwamen er snotjochies van amper 10, 11, 12 jaar daar treiteren en maakten snijgebaren over de keel en zeiden: Rot op, we maken jullie allemaal af over een aantal jaren en NIEMAND die er iets aan doet en hebben we zo een boterzachte burgemeester die het maar steeds heeft over “we moeten de boel bij elkaar houden” dus is het pappen en nathouden. Is het normaal dat iedereen, en als ik zeg iedereen, is het ook iedereen klaagt in zo een bejaardenhuis over de verwording van de Amsterdamse maatschappij ? Hoe komt dat dan ? Hoe is het nu in godsnaam mogelijk dat een sigarenzaak zoals van Mevrouw Hartman op de Molukkenstraat keer op keer wordt overvallen door snotjochies heden ten dage nog terwijl n.b. haar man in 1993 is doodgeschoten door zo een ventje die al lang weer vrij rondloopt .? Hoe is het mogelijk dat als een burger zo een jochie of andere crimineel aanpakt je ZELF wordt opgesloten en de aanvaller vrijuit gaat ? Dan is er toch structureel iets heel erg mis in de maatschappij en soms komt er een “oprisping” van verzet als iemand zich opwerpt als leider er “iets” aan te willen doen maar als die dan gewoon monddood wordt gemaakt simpelweg door hem te vermoorden slaapt iedereen weer in en wacht op de volgende die opstaat en zich wil opwerpen als leider er “iets” aan te willen doen maar zal zich wel twee keer bedenken wil men geen leven leiden verder onder continue “bewakingstoezicht” omdat de kans dan groot is gewoon “afgeschoten” te worden. Het enige verzet lijkt wel komt nog van Dr. Smalhout met zijn vlijmscherpe columns alsook die van Rob Hoogland en nog anderen in de diverse bladen maar die zetten geen zoden aan de dijk en blijft de teloorgang van de maatschappij maar doorwoekeren en doorwoekeren en verword Amsterdam langzaam maar zeker tot een onleefbare stad die weliswaar her en der wordt opgeknapt maar ten aanzien van luchtvervuiling en andere gevaren zoals blootstellingen aan hoogfrequente stralingen ten onder zal gaan als er niet iets gaat gebeuren. De politiek ( toch nog maar effe dan) steekt gewoon de kop in het zand en neemt geen afdoende maatregelen om de luchtvervuiling tegen te gaan en plaatst ongebreideld in Amsterdam overal maar die wellicht levensgevaarlijke UMTS masten waarvan o zoveel doktoren en wetenschappers in Europa zeggen dat de straling nog bij lange na niet goed is onderzocht en de rapporten gewoon “onder tafel” worden gehouden die deskundigen en geleerden hebben gemaakt over de straling die best eens erg kankerverwekkend zou kunnen en de overheid luistert gewoon niet naar deze “signalen” en wil koste wat kost overal maar in de grote steden, op bejaardenhuizen, ziekenhuizen of anderszins te gebruiken locaties die teringmasten neerplempen.

Bladzijde 20.

Als u een computer hebt en eens invult b.v. http://www.antennebureau.nl en dan gaat naar het antenneregister en uw postcode invult kunt u zelf eens zien waar ze allemaal die rottige masten nu al hebben neergezet en dan nog eens bij voorkeur op bejaardentehuizen, zorginstellingen en als voorbeeld neem ik maar het Zorgcentrum d.Oude Raai in de Ferdinand Bolstraat waar het hele dak is bezaaid met die krengen en zie je vanaf de straatzijde een stuk of 13 van die rotkrengen op een rij staan en er achter op het Okurahotel staan er ook al enkele en ga zo maar door. Op het terrein in de Rai op het Europaplein zie je ettelijke lokaties afgebeeld en zullen wel her en der verstopt zitten en navraag bij het Antennebureau leert dat b.v. ZuiderAmstel als een crisisgebied is aangegeven en komt ook o.a. door de grote zendtoren vlakbij de A10 zowat naast de Rai waar ze nog onlangs een veel grotere Mini-eifeltoren erbij hebben gezet om nog beter de straling kwijt te kunnen. De Rembrandtoren b.v en de hoge gebouwen ernaast bevatten ook diverse antennes dus de hele Rivierenbuurt zit als het ware een een “deken”van straling en geen kip hoor je erover in de politiek en als ik raadslieden aanspreek hierover wordt ik zelfs uitgelachen en dan door de groene partijen. Langzaam maar zeker zie je een kentering in het beleid en dat steeds meer gemeenten gewoon gaan weigeren die UMTS-masten ( want daar hebben we het over) te gaan verbieden zolang nog niet meer onderzoek is gedaan naar de hoogfrequente straling die die masten afgeven. Proefnemingen hebben immers al aangetoond dat al van het mobiele bellen er een verstoring komt in de hersenen en deze als het ware gaan “koken” al is het dan nog maar een minimale hoeveelheid en geen hond weet nog wat de effecten zullen zijn op “langere termijn” Ook asbest en Softenon werden vroeger als ongevaarlijk beschouwd en nu weten we wel beter. Weet niet of u het ook is opgevallen dat er de laatste jaren ontzettend veel jonge mensen worden getroffen leukemie, borstkanker, lymfklierkanker, zaadbalkanker en noem maar op en is dat allemaal toeval Sprak verleden week nog een ambtenaar van Agis die me vertelde geen verklaring te hebben voor het grote aantal sterfgevallen onder 50-jarigen de laatste tijd en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. De borstkanker bij jonge vrouwen die momenteel een ware epidemie aan het worden is kan misschien ook wel teruggebracht worden op het gebruik van de eerste generaties van de pil waarvan nu de schadelijke effecten wellicht aan de oppervlakte beginnen te komen Ook is het opvallend hoeveel ( ook jongere mensen) momenteel worden getroffen door een beroerte en/of longembolie en een ieder weet dat dergelijke ziektes vnl. veroorzaakt worden door klontering van het bloed ook wel geldrollen genaamd en deze klonteringen een bloedvat versperren. In dit verband vind ik het heel merkwaardig ook dat steeds de laatste tijd op televisie met postbus 51 het spotje is waarin gezegd wordt hoe je een beroerte kan herkennen. Is er meer mis dan we weten en wordt er niet veel meer “onder de pet” gehouden als we ooit voor mogelijk hebben gehouden. ?? Uiteraard zal men trachten elke klacht over het UMTS gebeuren te verdoezelen omdat hier immers miljarden euro,s mee waren gemoeid met het verdelen van de frequenties en zou het stopzetten van het plaatsen van die masten een enorme strop betekenen en wordt gewoon in feite de gezondheid van de burger ondergeschikt gemaakt die in feite meehelpt het hele proces in stand te houden door de benodigde apparatuur voor die frequenties te kopen. Even iets over het bloed klonteren door mobiel bellen en dan heb ik het over een veel lichtere vorm van straling als die van de nu te plaatsen UMTS masten. Jonge onderzoekers maakten met een microscoop 255 opnamen van het bloed van 51 proefpersonen. Deze mochten 24 uur lang niet mobiel bellen. De onderzoekers namen eerst bloed af uit de oorlel en vingertop. Vervolgens moesten de proefpersonen 20 seconden lang bellen met een mobiele telefoon. Direct daarna namen de onderzoekers opnieuw bloed af en na tien minuten nog eens. Het resultaat: Na het telefoneren was duidelijk te zien dat de rode bloedlichaampjes klonterden en z.g. “geldrollen” vormden. Ook tien minuten na het mobiel bellen waren de geldrollen nog duidelijk te zien. Door de klontering wordt het risico op trombose verhoogd. Dit zijn dan nog slechts resultaten betreffende GMS straling die veel lichter is dan UMTS. In dit verband wil ik ook wijzen dat de economische belangen ook in het verleden een grote rol hebben gespeeld vergelijkbaar een beetje met wat er nu gaande is in de huidige tijd. Het lijkt wel of het scenario inzake de hoogfrequente straling van die UMTS masten een herhaling is van vroeger toen asbest werd uitgevonden en in diverse toepassingen werd gebruikt zoals remvoeringen, daken en isolatie van brandbescherming. Fabrikanten hebben alles in hun macht gebruikt om het verband tussen asbest en ziekte aan de luchtwegen ( o.a. longen), waaronder kanker tegen te spreken. Ook toen werd in de jaren 50 de schadelijkheid in wetenschappelijke onderzoeken aangetoond. De Experts verklaarden in koor dat er niets aan de hand was. Het is volkomen veilig zeiden ze want er is geen KEIHARD bewijs dat asbest schadelijk is. Er zouden n.l ook studies zijn die aantoonden dat er niets aan de hand was. “Bij twijfel is het logisch om dan maar aan te nemen dat het veilig is, spraken de experts Echter toonden steeds meer studie aan de schadelijke effecten van asbest en konden wetenschappers aantonen dat asbest zonder twijfel kanker veroorzaakt. Maar de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de overheden en de Nederlandse Gezondheidsraad bleven vasthouden aan de onschadelijkheid Ze deden NIETS !!!! Pas in 1993 gingen ze er pas toe over om asbest te verbieden in de werksfeer en geeft aan wat een waardeloze organisatie hier achter schuilt. Wat hoogfrequente straling betreft is de lijst met onderzoeken die schadelijke effecten aantoont gigantisch en groeit bijna wekelijks aan. Wederom blijven de “experts” van die zelfde gezondheidsraad volharden dat UMTS straling veilig is , zolang je maar niet teveel “opgewarmd” wordt !!! Zij gaan er hierbij vanuit dat er geen verschil is tussen een met hersenen uitgerust menselijk hoofd en een zak met water met hetzelfde gewicht. Steeds meer berichten komen er van instanties uit het buitenland vnl. : Er wordt openlijk gewaarschuwd voor de gevaren van hoogfrequente elektromagnetische straling en in het bijzonder van de gepulste variant die bij UMTS gebruikt wordt Ik hou er maar over op en moet er niet aan denken als straks jaren later blijkt dat de straling wel degelijk zeer gevaarlijk is en de ziekenhuizen vol liggen met terminale kankerpatiënten en de uitvaartverzorgers overuren moeten gaan draaien om de slachtoffers te begraven/cremeren die zijn overleden aan een long-embolie en/of beroerte. Een doemscenario ??? DE TIJD ZAL HET LEREN ZOALS ZO VAAK HELAAS Stopzetting van de UMTS masten geeft een schadepost van ruim 10 miljard euro en zal wel niet gebeuren. U ziet dat je wel veel geduld moet hebben deze bijzonder lange pagina te lezen als u al de moeite heb genomen het tot hier vol te houden en deel ik u mede dat de volgende pagina,s in een groter lettertype worden getypt omdat ik enkele mails heb ontvangen dat men het lettertype zo klein vindt om te lezen en kan ik me wel iets bij voorstellen maar ja als ik in het begin een groter lettertype had gebruikt zat ik nu denkelijk al op pagina 100 maar goed vanaf de volgende bladzijde dan maar een beetje groter lettertype want ik wil nog wel een lezer overhouden. Elk zieltje telt nietwaar ?

Waar zullen we nu weer eens stukje over gaan liegen ? Het is nu ik dit aan het typen ben 5 december en a.s. woensdag hoor ik dus telefonisch de uitslag of mijn bloed goed is bevonden en kan ik die rotziekte van me weer even voor me uit duwen en ben ik magere hein voorlopig weer te slim af geweest en ga ik het zevende jaar in dat ik die vreselijke ingrijpende mededeling hoorde over de kanker maar daar heb ik het al over gehad. Ben blij toch iets van me af te hebben kunnen schrijven en “ergens” hoe gek het ook klinkt ben ik blij dat ik het allemaal meegemaakt heb en heeft me als mens rijper gemaakt en eigenlijk ook wel gelukkiger en “misschien” heeft het wel zo moeten zijn denk ik soms om de echte waarden van het leven te leren kennen en te genieten van elke dag en nog meer ( maar dat zag ik al) dat geld b.v. schier onbelangrijk is al kan ik me wel voorstellen dat sommigen een carrière ambiëren en piloot willen worden of dokter of chirurg en dan vanzelf met het grote geld te maken krijgen maar geld op zich maakt echt niet gelukkiger als dat je al bent maar moet je wel al vroeg leren dan tevreden te zijn met de dingen die je hebt en niet meer en meer willen en dat besef leer je door je omgeving en heb ik ergens het “geluk” gehad mensen mee te kunnen maken die vanuit niets “iets” zijn geworden en met beide benen op de grond bleven staan en “misschien” is het ook wel de “roots” die ik heb vanuit Drente ( mijn moeder) en Groningen ( mijn vader) waar de mensen wat nuchterder zijn. Zelf ben ik hier geboren en getogen en voel me Amsterdammer en ben het ook, en ben trots op mijn stad al zie ik de verloedering hand over hand toenemen maar ja zolang dat “leger” van 417 vingertjes in de pap zullen blijven bestaan en er geen daadkrachtige leider ( burgemeester) opstaat zal het wel pappen en nathouden zijn en zie ik zo links en rechts de weblogs van sommige politieke leiders in Amsterdam en daar willen de honden geen brood van eten en de opiniepeilingen geven aan dat sommige van die klanten wederom de 4 komende jaar na 7 maart a.s. hun best mogen doen Amsterdam nog verder naar de klote te helpen en wat doen wij Amsterdammers ? Zitten als makke schapen maar te blèren in de kudde en niemand neemt eens het voortouw de kudde een andere betere kant op te dirigeren omdat ze vastgeroest zitten aan een bepaald gedachtengoed en denken dat het dan allemaal wel goed zal komen met Amsterdam maar neemt u van mij maar aan dat bij ongewijzigd beleid ons nog heel veel hete jaren voor de boeg staan en alle voortekenen wijzen in die richting en was onlangs nog te zien in Europa en er is maar een vonk nodig om de boel te laten “ontploffen” en kan NIET begrijpen dat niet eindelijk eens krachtdadig wordt opgetreden tegen uitwassen van de maatschappij en b.v. die “lichtaktie” ( je krijgt bekeuring als je zonder licht rijdt) geeft aan dat het WEL kan en dat de burger bereid is zich aan te passen maar dan moet er wel een goede handhaving zijn en niet zo eens per jaar een “speldeprik” en dat je dan overal die “kippen zonder eieren” met de dikke kontjes her en der in de stad bekeuringen ziet uitdelen. NU zie je bijna overal een fietser MET licht fietsen totdat weer zo een Politiechef zegt dat er andere prioriteiten zijn en na een paar weken is het weer het oude liedje en rijdt half Amsterdam weer zonder licht op straat en heeft overal maling aan en dat komt uiteindelijk door het zwabberende beleid van de gezagshandhavers. Nog maar niet te spreken van het beleid van de Milieu politie in Amsterdam. Die kunnen alleen maar zeuren over een simpel foldertje ter grootte van 7 x 21 cm dat ze dan op straat hebben gevonden maar bij de pas in onze buurt ingestelde ondergrondse afvalbakken zie je nooit en te nimmer iemand terwijl de rotzooi die er naast gepleurd wordt met de dag erger wordt.

Dat was het en op naar deel 5 a.s. Zondag

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

