Weet je nog de maffe stadsdelen en bestuurscommissies ???

Vroeger moesten ze zo hoognodig die STADSDELEN verzinnen in Amsterdam weet je nog.. ?? In mum van tijd had je van die stadsdeelraden en zaten er bij elkaar zo een beetje 520 “raadsleden” in die stadsdelen met allemaal een vingertje in de politieke pap zodat die steeds het net een spaghetti brei werd ( een stad als New York doet het met 18 bestuurders) en dat de linkerhand niet meer wist wat de rechterhand aan het doen was en ik heb wel eens de indruk gehad dat de PvdA die het toen voor het zeggen had bewust aanstuurde op het vormen van die deelraden zodat vele duistere zaakjes verborgen konden blijven
.
Afijn die idioten op die stadsdelen wilden voor zich zelf allemaal grote stadsdeelkantoren bouwen terwijl b.v. stadsdeel Zuideramstel een pracht kantoor had en zie de foto,s en heb er menige raadsvergadering kunnen meemaken daar en ze in een kringetje maar zaten te soebatten over tal van zaken maar dat effe ter zijde..
Er MOEST en ZOU toen een nieuw stadsdeelkantoor komen nog geen 500 meter verder en dat heeft uiteindelijk bij elkaar ruim twintig miljoen gekost
.
Het oude mooie stadsdeelkantoor moest worden opgeheven en zou er “tijdelijk” een opvang komen van verslaafden https://www.rtvnh.nl/nieu…/…/zuideramstel-wil-daklozenopvang wat niet doorging na protesten van de buurt. Het stadsdeel Zuideramstel ging al gauw ter ziele en werd samen gevoegd met Stadsdeel Zuid en daar stond zo een mooi gebouw jarenlang leeg te wezen en mocht worden bewoond door een kraakwacht
.
En ja hoor de aap kwam na jaren uit de mouw en werd het stadsdeelkantoor gedeeltelijk gesloopt en verbouwd en zijn er nu lofs in gekomen en KASSA natuurlijk http://www.vinkbouw.nl/in-verkoop/jfk-smartlofts en staat er verderop een groot nieuw stadsdeelkantoor en mijn God wat zonde van ons belastinggeld denk ik wel eens.. Ook heb ik mijn bedenkingen wat er allemaal is gesjoemeld destijds toen ik las ik dit las >> http://www.parool.nl/…/46-000-gulden-in-afval-van-stadsdee…/
.
Afijn de stadsdelen hadden op een gegeven moment hun tijd gehad en was in feite een geldverslindend apparaat met totaal geen toegevoegde waarde en werd dit vervangen na jaren door de veel kleinere bestuurscommissies die binnenkort na een paar jaar ook al weer worden opgeheven en in feite voor spek en bonen fungeren omdat de centrale stad (Gemeente Amsterdam) dus in feite de dienst uitmaakt en al die aangestelde bestuursleden met toch wel dikke salarissen in feite overbodig zijn! http://www.parool.nl/…/bestuurscommissies-hebben-minder-ma…/ en de ombudsman heeft ook een rapport geschreven waarin haarfijn wordt uitgelegd dat ook die bestuurscommissies niet naar behoren werken en op de schop moeten
.
ZIE EENS WAT ZE ZICH ZELF WEER HADDEN TOEBEDACHT AAN VERGOEDINGEN IN DIE KLOTE BESTUURSCOMMISSIES!!
http://zoeken.amsterdam.raadsinformatie.nl/…/04_AWVN_Advies…
.
Maar goed we zijn dus weer helemaal terug bij af en willen ze het bestuur deels terugleggen bij de burger en mag je meedoen straks bij de nieuwe gemeenteraads verkiezingen als burger en je opgeven maar denk niet dat velen er intrappen omdat het dan inmiddels zo een puinhoop is overal en je als de kop van jut dan blijft hangen dus laten die politieke jongens zelf maar hun rotzooi opruimen en zo langzaam maar zeker wordt MIJN Mokum totaal onleefbaar en overspoeld door yuppen en ander vreemd volk en valt het me op dat je steeds minder Amsterdams hoort praten op straat en ga ik me een vreemde voelen in mijn eigen stad die vergeven en verstikt gaat worden door fijnstof en waar de nog aanwezige ouderen als paria,s worden behandeld en men overal maar bushalte en tramhaltes weghaalt en men ouderen aan hun lot overlaat achter hun geraniums op 3 hoog en de oorspronkelijke bejaardenhuizen sluit of verbouwd en verkoopt voor veel geld en de projectontwikkelaars dansen samen met hun politieke vriendjes om hat geld wat zij verdiend over de hoofden van de mensen die ooit Nederland opbouwden
.
De “gewone” Amsterdammer heeft geen schijn van kans in Amsterdam te blijven omdat de sociale woningbouw totaal is uitgehold en de huren enorm zijn opgedreven nog afgezien van het feit dat er wachtlijsten zijn van meer als tien jaar voor een sociale woning en deze vaak ook nog eens bij voorrang wordt gegeven aan een asielzoeker i.p.v deze ook op die wachtlijst te plaatsen en logisch wel dat het onbegrip hoogtij viert bij de ECHTE Amsterdammers en de kinderen van Jaap, Beppie en Jan en ik noem maar wat
.
Nou dat was het effe kijk maar eens de foto,s wat die idioten bezielde om zo een mooi stadsdeelkantoor te verwoesten omwille van een geheel nieuw kantoor iets verderop wat ruim TWINTIG MILJOEN moest kosten en proef de waanzin van het bestuur van Amsterdam wat vroeger werd gedomineerd door de PvdA en die tijd is gelukkig voorbij en zal denk ik niet meer terugkomen want iedereen heeft nu wel door dat zakkenvullen bij die partij het belangrijkste is en was

Afijn. Ik heb “leuke” jaren wel gehad in die deelraad Zuideramstel als actievoerder en ik honderden mails kreeg van buurtbewoners over het parkeerbeleid en daarmee dat spul onder druk kun zetten

Ik praat nu over 2004 en het is inmiddels 2016 en NOG geen steek veranderd en draaien ze als vanouds weer rondjes elke avond op zoek naar een parkeerplek die er is niets veranderd en leve de luchtvervuiling zullen we maar zeggen en gant Groen Link straks weer een spandoekje tegen de verkiezingen op in Scheldestraat tegen tegen luchtvervuiling en allemaal zo dubbel ( zie laatste foto!)

Mijn God wat ben ik blij dat ik in 2007 die Rivierenbuurt ben ontvlucht waar steeds meer yuppen wonen en “blij” zijn in hun gehorige apparementje wat ze voor veel te veel geld hebben gekocht en de Gemeente straks de VVE gaat aanpakken en wel slim bedacht en menig koper van zo een appartement realiseert zich niet dat straks de eisen gaan komen die de Gemeente gaat stellen aan die VVE (vereging van Eigenaren) de panden te onderhouden maar vaak zijn de centjes op dan en slaat de verpaupering toe en het is allemaal zo voorstelbaar

Maar het zal mij tijd wel uitduren en welterusten en morgen gezond weer op en je kan je straks als burger aanmelden hoor als die bestuurscommissies worden opgeheven en heb je niet eens veel handtekeningen nodig maar trap niet in de val! (gnif)

Groetjes en grappig want lijk wel een beetje op Had je maar en zie de voorlaatste foto!

overigens allemaal eigen gemaakte foto,s en mag je heus wel overnemen hoor en doe niet moeilijk

 

abc2

abc-1

abc3

abc4

abc5

abc6

abc7

abc7

abc8

abc9

abc10

abc11

abc12

had_je_me_maar_2

deelraad-2

deelraad-3

deelraad-5

deelraad-6

deelraad-7

deelraad

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

