Morgen 75e herdenking Februaristaking

MORGEN herdenking FEBRUARISTAKING !!!

Dokwerker

Morgen wordt de februaristaking herdacht op het Jonas Daniel Meijerplein waar ik zelf vanaf mijn geboorte heb gewoond
De NOS besteedt op 25 februari in twee rechtstreekse uitzendingen aandacht aan de herdenking van de Februaristaking. Het is dan 75 jaar geleden dat de Februaristaking uitbrak. De eerste uitzending is van 16.00 tot 17.50 uur op NPO 1. De tweede uitzending is van 20.30 tot 21.05 uur op NPO 2.
(Hieronder een stukje uit mijn “boek” wat ik schreef in 2005)
.
Ik werd geboren in 1943 en ben opgegroeid in de “Jodenbuurt” in Amsterdam en vanuit mijn ouderlijke woning op het Jonas Daniël Meijerplein http://nl.wikipedia.org/wiki/Jonas_Dani%C3%ABl_Meijerplein (waar in de oorlog de joden samengedreven werden om vervoerd te vervoerd te worden naar de vernietigingskampen) hadden we zicht op de markt “Het Waterlooplein” en heb daar menig voetstapje liggen als kind/puber en later zelf als marktkoopman. http://www.mokums.nl/waterloopleinmarkt-vroeger.html Mijn god wat een andere tijd was het zo kort na de oorlog en wat is er toch enorm veel veranderd. Mijn generatie heeft in feite de beste tijd meegemaakt die er feitelijk is te bedenken. Immers: De verschrikkingen van de oorlog zijn aan mij voorbijgegaan want als baby merk je daar niks van en we hebben nooit een oorlog meegemaakt feitelijk dus wat hebben we te klagen ?
 .

 

 

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Morgen 75e herdenking Februaristaking

  1. jungleelephant zegt:

    U schrijft:nooit een oorlog meegemaakt.En dat willen we graag zo houden,maar dat gaat niet zolang we onder het juk zitten van de Brusselse-en Binnenhof-maffia!

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

