Teken de petitie MADAYA

Gezinnen in het belegerde Madaya komen om van de honger. Ze eten bladeren en katten. Afgelopen jaar is er een wapenstilstand tot stand gekomen, maar burgers zitten nog steeds vast in de stad. Turkije en Iran zouden met hun bondgenoten kunnen samenwerken om de blokkade op te heffen, maar ze willen niet in hun eentje handelen. Als we een miljoen stemmen verzamelen om zo de secretaris-generaal van de VN Ban Ki-moon te overtuigen in te grijpen en met iedereen samen te werken om de blokkade op te heffen, kunnen we duizenden gezinnen redden.

http://nos.nl/artikel/2079843-hulpkonvooi-arriveert-in-madaya.html

Voeg je naam toe aan de dringende petitie:

Beste vrienden,

In de belegerde stad Madaya eten uitgehongerde kinderen bladeren, katten en insecten. Het regime van Assad laat 40.000 mensen letterlijk omkomen van de honger. Het is moeilijk om je voor te stellen hoe ouders moeten aanzien dat hun kinderen doodgaan van de honger — maar wij hebben een manier om ze te helpen.

Een wapenstilstand om de blokkade van Madaya en andere steden op te heffen werd in september al onderhandeld, maar burgers zitten er nog vast zonder voedsel en medicijnen. Turkije en Iran kunnen samenwerken met hun bondgenoten om te zorgen dat de blokkade wordt opgeheven, maar ze willen niet in hun eentje handelen. Als we een oproep van een miljoen stemmen creëren die de secretaris-generaal van de VN Ban Ki-moon overtuigt om in te grijpen en met iedereen samen te werken, kunnen we voorkomen dat duizenden gezinnen verhongeren in Madaya.

Ban Ki-moon kan dit waarmaken
— als de blokkade wordt opgeheven kan dit weleens een veelbelovende basis vormen voor aanstaande vredesonderhandelingen. En nu zijn diensten voor de VN weldra zullen eindigen, zou de opheffing van deze blokkade een prachtige bijdrage zijn aan zijn nalatenschap. Met genoeg druk van ons allemaal kunnen we zorgen dat Ban Ki-moon de kampioen wordt die Madaya nu zo hard nodig heeft.

Voeg je stem toe aan de dringende petitie.
Avaaz zalde media, de VN en belangrijke buitenlandse ministeries overspoelen met verhalen en foto’s van Madaya totdat de blokkade is opgeheven:

https://secure.avaaz.org/nl/madaya_starvation_siege_loc/?bTpgHab&v=71300&cl=9234383164

Als reactie op de opstapelende druk van de media heeft het regime onlangs aangekondigd eindelijk wat hulpgoederen toe te laten tot Madaya. Maar hoe verder? In oktober werden er ook al hulpgoederen verspreid, maar een deel daarvan was over datum en zorgde voor voedselvergiftiging, bovendien raakte de hulp snel op. Om de mensen in Madaya echt te redden moet de blokkade volledig worden opgeheven. 

Deze maand alleen al kwamen er 31 mensen om van de honger. Inwoners dreigen te worden opgeblazen als ze proberen te ontsnappen, omdat de stad is omringd door landmijnen. Zondag lieten een zwangere vrouw en haar dochter per ongeluk een mijn afgaan toen zij probeerden te ontsnappen. Ze hebben het overleefd, maar de ontploffing verraadde hun positie aan militanten. De mensen in Madaya kunnen niet ontsnappen — enkel de opheffing van de blokkade kan deze wanhopige gezinnen redden. 

Het regime gebruikt barbaarse tactieken om eenieder die zich tegen hen verzet te straffen en te intimideren. Burgers uit Madaya waren actief tijdens de protesten in 2011. Nu moeten zij boeten voor hun protesten jaren geleden. Er zijn veel partijen in dit conflict die zich schuldig maken aan het blokkeren van steden, maar het regime is verantwoordelijk voor het grootste aantal blokkades. Daarnaast sturen ze vaak voedsel naar hun aanhangers, terwijl de inwoners van Madaya wegrotten. Onze oproep tot het beëindigen van de blokkades zou burgers helpen die zich in gebieden bevinden waar rebellen en het regime de controle hebben.

We kunnen het Syrisch conflict niet beëindigen door Madaya te redden, maar alle puzzelstukjes die nodig zijn om deze blokkade op te heffen liggen binnen handbereik. We kunnen helpen duizenden onschuldige Syriërs te redden die recht hebben op een kans tot een leven — we kunnen het nu niet opgeven.

De VN is juist hiervoor in het leven geroepen.
Laten we deze nachtmerrie in Madaya beëindigen en Ban Ki-moon tonen dat we niet zullen stoppen totdat iedereen het eens is over de vrijheid van beweging voor burgers, voedsel en hulpmiddelen. Teken de dringende petitie en zeg het voort: 

zwaaien NAAR BENEDEN

https://secure.avaaz.org/nl/madaya_starvation_siege_loc/?bTpgHab&v=71300&cl=9234383164

Soms voelt het alsof er nooit een einde komt aan deze oorlog, maar keer op keer heeft onze gemeenschap de handen ineengeslagen en zich achter de Syrische bevolking geschaard. We zijn er sinds dag 1 mee bezig, en zullen niet opgeven. Laten we ons nu inzetten voor de gezinnen in Madaya, die ons nu meer dan ooit nodig hebben om te vechten voor hun leven.

Met hoop,

Rewan, Mais, Wissam, Mohammad, Alice, Emma, Ricken en het gehele Avaaz-team

Meer informatie:

Uitgehongerde kinderen eten bladeren om in leven te blijven, kamer eist hulp (rtlnieuws)
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/uitgehongerde-kinderen-eten-bladeren-om-leven-te-blijven-kamer-eist-hulp

Hulpgoederen bereiken Madaya pas maandag (Nu.nl)
http://www.nu.nl/buitenland/4195180/hulpgoederen-bereiken-madaya-pas-maandag.html

In het Engels:

‘Kinderen eten bladeren van bomen’: De nachtmerrie die het beleg van Madaya, Syrië heet (Vice News)
https://news.vice.com/article/children-are-eating-leaves-off-the-trees-the-nightmare-of-the-siege-of…

Tot wel 40.000 burgers verhongeren in belegerd Madaya (The Independent)
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/war-in-syria-up-to-40000-civilians-are-starving-…

Syrisch leger en rebellen eens over nieuwe wapenstilstand in Zabadani (Al Jazeera)
http://www.aljazeera.com/news/2015/08/syrian-army-rebels-agree-truce-zabadani-ceasefire-150827070432…

Madaya: Hulp gaat zondag naar belegerd Syrisch stadje (BBC)
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-35271260




Avaaz is een internationaal campagnenetwerk van 42 miljoen mensen
en streeft ernaar dat internationale besluitvorming wordt bepaald door inzichten en waarden van de wereldbevolking. (“Avaaz” betekent “stem” of “lied” in veel talen.) Avaaz heeft leden in alle landen van de wereld; ons team is verspreid over 18 landen in 6 werelddelen en werkt in 17 talen. Lees meer over de grootste campagnes van Avaaz hier, of volg ons op Facebook of Twitter.

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Teken de petitie MADAYA

  1. Republikein zegt:

    Neen.

    • voorziener zegt:

      Waarom niet? Ieder moet het zelf weten maar wat kunnen die kinderen vooral doen aan het feit dat idioten elkaar bevechten op deze planeet van nog 13.000 km doorsnede en ze laten verhongeren dan maar???

  2. Republikein zegt:

    Deze dingen kan je hier niet bespreken.
    Beter samen met een goed glas.
    Het is teveel voor het net, snappie?
    Jij snapt het want je bent een slimme.
    Een glas wijn wilde je niet met me drinken.
    Even goeie vrienden, no hard feelings.

    • voorziener zegt:

      Dank voor je aanbod voor een goed glas wijn en misschien komt het er ooit wel eens van van de zomer
      Zoals je misschien wel weet ben ik ooit dit weblog begonnen na mijn kanker en beloofde ik mezelf me in te zetten als ik die kanker zou overleven de wereld te verbeteren voor zover mogelijk. Misschien heb je mijn “boek” wel eens gelezen? Ik zag toen die kinderen in de wachtkamer om net als ik een die chemokuur te ondergaan in 2001 die ik toen kreeg en besefte dat zij nooit een kans hadden gehad terwijl ik daar zo zat met zelfbeklag en al een mooi leven achter de rug had. Heb het overleeft en toen ik die kanker kreeg was ik 57 jaar toen en hoop komend jaar 73 te worden. Ik ben niet links en niet rechts en probeer op mijn manier met een kleinschalig weblog iets te veranderen aan de wereld en houdt me bezig en wel leuk toch?
      Nogmaals die kinderen kunnen er niks aan doen dat men elkaar in de haren vliegt omwille ook vaak van dat rotgeloof en daar denk ik dan maar aan en misschien kun je een beetje meevoelen wat zo een moeder moet voelen als die kinderen letterlijk verhongeren en dan breekt toch je hart?
      Ik maak me ook zorgen want het gaat goed uit de klauwen lopen dank zij die slappe leiders die we hebben in ons land zoals Rutte
      http://fenixx.org/2016/01/11/duitse-politie-het-arabische-aanrandingsfenomeen-taharrush-heeft-europa-bereikt/

      • Republikein zegt:

        Jouw boek heb ik gelezen.
        Ik heb een kindje verloren door die vreselijke ziekte.
        Het had de Heere behaagt om haar na 4 maanden te laten opstijgen.
        Lees de info van Siegfried Bok.
        Een wereld gaat open voor slapende zielen, en tsa, een echte slaper ben jij m.i. niet.
        Weleens gedacht aan esoterische lectuur?
        Nee, ik ben geen zwever, maar alles heeft een betekenis.

      • voorziener zegt:

        Er is genoeg te vinden voor zweverige types https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=ZIN+VAN+het+leven maar dat ben ik niet en waarom schrijf je ook niet eens een “boek” zoals ik in 2005 en lucht op hoor
        triest wat je schreef over je kindje maar misschien ben je er sterker door geworden

  3. Republikein zegt:

    Ik hoorde een tijdje geleden op de radio een vrouw zeggen dat de zin van het leven de zin in het leven is
    Kijk, dat is voor mij tekort door de bocht.
    Zo’n vrouw heb ik ook, al 43 jaar, en vraag me wel eens af hoe onnozel je kan zijn.
    Ze is een echte lieverd en een super moeder, maar kom niet aan met “grote dingen”.
    Enfin, ik laat haar maar, doet ze met mij ook, dus een gelijkspel.
    Haar vader was een referendaris en een oom minister in Suriname, dus moet ze het hebben van haar moeder, was ook een best wijffie hoor!
    Schrijven kan ik helaas niet, maar lezen heb ik altijd gedaan, en tekens aan de wand zijn niet aan mij voorbij gegaan.
    Wil nog 1x verwijzen naar Bok, dan hou ik erover op hoor, de groetjes voor nu.
    http://wetenschapeindtijd.blogspot.nl/

  4. G.Deckzeijl zegt:

    Nog even en het buitenland houdt voor ons een petitie…
    Ergo: petities hebben nauwelijks of helemaal geen effect.
    Stel, er wordt een petitie tegen de almaar stijgende huur en andere vaste lasten
    in het leven geroepen, dan wordt deze slechts onderschreven door anderhalve man
    en een paardekop.
    Nederlanders zijn alleen actievoerders als sesamstraat van de buis verdwijnt of als
    er weer eens een voetbalwedstrijd wordt afgelast.
    http://tinyurl.com/pqnhxuc
    Mijn advies: zet niet Ban Ki Moon onder druk maar Assad..!!!

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

