We gaan weer naar het licht toe gelukkig

computerlowietje

Het is 22 december alweer en we de dagen gaan weer lengen gelukkig en ik heb een bloedhekel aan de winter met die donkere dagen en dat het zoals nu al om half 5 in de middag donker is. Hoe langer hoe meer ga je beseffen als inmiddels 72 jarige dat de koek binnen afzienbare tijd op is het dat je de tijd zich aan gaat dienen alvast uit te kijken naar een kist.. doodskop wenkt

Oud worden heeft ook zijn bekoring heeft een of andere idioot eens gezegd maar ik vraag echt af WELKE bekoring dan..? Allerlei kwaaltjes spelen de kop op en zo maar zoals vroeger effe door je knieën gaan is er niet meer bij en ben je al blij als je weer redelijk normaal overeind komt en merk je per jaar nu dat alles veel strammer en stroever gaat en ga je al een beetje aftellen vooral als je een rottige periode hebt meegemaakt waar ik op de dag van vandaag nog steeds enorme moeite mee heb

Tijd heelt de wonden zegt men en dat is misschien wel zo en zijn de scherpe kantjes ervan af maar nog elke dag denk ik meermalen aan mijn meissie die ik leerde kennen toen ze 14 was en zo dapper was en zo moedig maar het einde toeleefde en wel voelde dat het afgelopen was terwijl ik nog wanhopig maar hoopte dat er een wonder zou gebeuren maar niet dus

Ach zo leef ik tot het mijn tijd ook is op deze aarde te verlaten in die zin dat er slechts een beetje as overblijft en moet ik maar aanzien hoe we allemaal naar de verdommenis gaan op deze klein planeet van nog geen 13.000 km doorsnede aarde-maan-954x559 en men elkaar maar loopt te bevechten en vermoorden veelal omwille van het geloof wat men denkt de ware is

Via zo een klein bescheiden weblog kan ik mijn ei een beetje kwijt en houdt me een beetje bezig en wel leuk dat er toch nog mensen aanklikken steeds en dat houdt me een beetje staande het vol te houden

Mijn oude opoe uit Drente zei vroeger altijd tegen me toen ik nog een jong jochie was dat ik van elke minuut moest genieten omdat ik voor ik er erg in had net zo oud zou zijn als zij en ze heeft gelijk gehad

Ik heb een mooi leven gehad toch wel en geboren in 1943 en hen niet daadwerkelijk bij verstand een oorlog meegemaakt dus wat hebben mijn generatiegenoten eigenlijk een mooie tijd meegemaakt. Als Amsterdammer in mijn jeugd tussen de toen nog echte Amsterdammers en we nog niet vergeven waren door yuppen en getinte buitenlanders uit alle windstreken en is Mokum en smeltkroes geworden van vele nationaliteiten inmiddels FEITEN EN CIJFERS OVER MOKUM

Het is niet anders het zijn mijn tijd wel duren maar geloof bij nu maar dat het niet goed gaat op vele fronten zoals het klimaat de komende nieuwe Meltdown die onontkoombaar is en de wereld zal vervallen in een grote chaos en is een van de redenen dat de Bilderberg Europa wil volproppen met “vluchtelingen” en gelukszoekers zodat de chaos onbeheersbaar zal worden

De wapenindustrie draait op volle toeren en de wapenopslagplaatsen liggen barstens vol dus die derde wereldoorlog is slechts een kwestie van tijd en achter de schermen is Europa al opgedeeld maar wie houdt al die krachten in toom als het uit de klauwen gaat lopen?

De kettingreacties als landen elkaar aanvallen zullen nogmaals onbeheersbaar zijn in de totale paniek als landen elkaar gaan bombarderen met atoomwapens en elke vorm van communicatie dan is weggevallen en ziet U het zich al voor u??

Elektracentrales zullen als eerste worden platgegooid met als gevolg dat vele computers plaat gaan en niks meer werkt en/of op hol slaat bij instellen van noodvoorzieningen en allerlei foute data en informatie en foutieve opdrachten aan computers worden gegeven en denk alleen maar aan de duizenden raketsystemen met atoomwapens overal ter wereld en wie kan dan de chaos stoppen?

Ben dankbaar dat ik 72 heb kunnen halen ondanks allerlei ziektes zoals u heeft kunnen lezen in mijn boek maar besef gelijk dat de domme massa toch niet te veranderen is en zich als lemmingen aan de slachtbank laat leiden holle

Laten we er maar een goed jaar 2016 van proberen te maken straks maar het gemis blijft van dierbaren die al hemel zijn en wou dit even neerpennen

Doei   glazen-bol-klein 2

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

19 reacties op We gaan weer naar het licht toe gelukkig

  1. jungleelephant zegt:

    Ik begrijp u helemaal.In deze tijd hoef je niet meer verdrietig te zijn omdat je “oud”bent,want gezien alle aanstormende ellende heb ik medelijden met de jongeren die het allemaal moeten gaan doorstaan.En over het klimaat:laat u zich geen doemscenario aanpraten!Het is wijd en zijd bewezen dat het kletskoek en geldklopperij is.Het is een normale cyclus van miljoenen jaren,dus maakt u zich daar geen zorgen om!En de dagen gaan weer langzaam aan langer worden:op naar de lente!

  2. G.Deckzeijl zegt:

    Dat oeverloze gezeik van “deze en genen” over dat eeuwige klimaat moet afgelopen zijn!
    Het is niet maakbaar, punt, einde oefening.
    http://fubar.mobi/2014/01/26/martin-sommer-wie-bewaakt-de-bewakers-van-het-energieakkoord/comment-page-9/#comment-26989
    Zie verder bij “windtegoed…”.
    (stakkers)

    • voorziener zegt:

      Weet je
      Jullie moeten eens logisch leren denken dat als je uit de aarde 90 miljoen vaten pompt per dag en lees het nog maar een keer (90 miljoen vaten!!!!!) en een vat is geloof ik 155 liter en als dus na verbranding als afval uiteindelijk de atmosfeer in pompt het wel fout MOET gaan!!!!!! Ik had meer verwacht van je sorry en ga nu eens logisch denken zonder al die prietpraat die je aanhaalt waar misschien wel waarheid in schuilt maar denk eens logisch dat de atmosfeer om de aarde te vergelijken is met een vloeitje van en een sigaret en als dat je die atmosfeer maar blijft verstoren je nevenaffecten krijgt waar we nu mee worstelen
      In een winstpunt is dat de natuur zich altijd zal herstellen dat wel
      Ik ga nu maffe en dank voor je reactie

  3. G.Deckzeijl zegt:

    Ik verander NIET van mening! En je moet eens de moeite nemen om de info bij niet alleen
    mijn comments GOED te lezen. In Den Haag gaat het alleen maar om geld en dat denken ze
    binnen te kunnen halen met propaganda waar jij kennelijk voor door de knieën bent gegaan.
    Ik niet, onthou dat maar. Buiten dat is er geen enkel bewijs dat er op dit moment sprake zou
    zijn van klimaatverandering, en àls het al zo is, neemt dat duizenden- zoniet 10-duizenden jaren
    inbeslag, NIET tijdens Rutte II.
    Dan nog dit: zelfs al zouden alle landen van de wereld bv. stoppen met hun zware
    industrie, dus niks meer uitstoten, geen auto meer rijden of vliegen, dan nóg zal dat bepaalde ontwikkelingen NIET kunnen stoppen. Het klimaat trekt zich ook geen ruk van jou aan,
    vat je wel?
    Aldus: alleen hier in Nederland maar blijven zeiken dat we allemaal aan de zonnepanelen
    moeten terwijl de zon nu OP Z’N LAAGST staat en dus bijna NUL rendement levert, is
    totaal van de GEKKE. De hoogovens kunnen nl. ook nooit alleen op zonnepanelen draaien,
    plus dat we hier nooit zonder energiecentrales als backup kunnen.!!!
    Daar laat ik het bij. Sommige mensen zijn nu eenmaal hyper-eigenwijs, ze verdommen het
    gewoon om logisch na te denken.
    ________________________________________________________________________
    In veel landen hebben ze twee worden voor democratie.
    http://fubar.mobi/2015/02/07/huizen-voor-asielzoekers-nederlanders-mogen-op-straat-sterven/comment-page-16/#comment-28117

    • voorziener zegt:

      Oke
      Meningen mogen verschillen toch en de nabije toekomst zal uitwijzen wie gelijk krijgt
      DUS TOCH MAAR WEER ES MIJN STELLING:
      Jullie moeten eens logisch leren denken dat als je uit de aarde 90 miljoen vaten pompt per dag en lees het nog maar een keer (90 miljoen vaten!!!!!) en een vat is geloof ik 155 liter en als dus na verbranding als afval uiteindelijk de atmosfeer in pompt het wel fout MOET gaan!!!!!!

  4. G.Deckzeijl zegt:

    En dat waait binnen de kortste keren deze kant op.
    http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/in-beeld-china-overschrijdt-30-keer-who-norm-voor-fijnstof/diaporama-normal-638833.html
    Tsjernobyl van eind april 1986 soms ook vergeten.???
    Wel eens gehoord van woestijnzand dat met bepaalde heersende winden wel eens
    onze kant op waait? Hoe wou je dat tegenhouden?
    Met een windscherm.???
    Ligt dit land volgens jou ook onder een kaasstolp + eigen klimaat?
    Maak ’t effe spannend zèg!

  5. G.Deckzeijl zegt:

    Denk ’t toch echt niet.
    Je brengt mij echt niet op een dwaalspoor, ook niet in 2016.!

  6. G.Deckzeijl zegt:

    Klein Orkest heb ik overgeslagen, niet mijn genre.
    Prachtig, die ouwe filmpjes, hou ik van. Was ver voor mijn tijd(1948).
    Toen was geluk heel gewoon!

    En wat dat “gelijk geven” betreft: daar gaat ’t niet om.
    Je moet logisch nadenken en niet de indruk wekken dat bepaalde natuurverschijnselen
    zoals hogere temperaturen aan het eind van het jaar, tegengehouden zouden kunnen
    worden met stupide klimaatwetten e.d.
    Als je dat begrijpt zijn komen we een heel eind.
    Ik heb tijdens mijn kinderjaren ook periodes meegemaakt dat het bv. in okt, nov en december
    “warmer” was dan normaal.
    Maar een strenge winter zoals die van 1963 toen ze met auto’s over het IJsselmeer reden,
    krijgen we volgens mij nooit meer.

  7. G.Deckzeijl zegt:

    @jungleelephant
    De complete serie van “Toen, enz” is op DVD leverbaar.
    Ik heb ‘m ook en nog steeds niet alle afleveringen gezien.
    Fawlty Towers is ook zo’n klassieker.

    • jungleelephant zegt:

      Mijn dochter heeft hem een tijd geleden gekocht en we hebben hem samen gekeken:alle afleveringen!Konden we tenminste weer eens lachen!

  8. G.Deckzeijl zegt:

    @voorziener
    Je winter-1963-filmpje gezien! Zwart-wit heeft wel iets nostalgisch, vind ik.
    Toen was er ook geen gezeik dat de treinen niet konden rijden vanwege sneeuw op de
    rails. Ze reden gewoon, punt.
    Zelfde laken en pak in de herfst (met blaadjes op de rails enzo…).

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

