Zag dit rijmpje staan op internet…..

 

Screenshot_3

(Door: “Willemientje”)

Ik ben van na de oorlog.
En dat zou ik graag zo willen houden.
Maar als ik onze wereld”leiders”
hun plannen zie ontvouwen
lijkt het alsof ik daar
niet erg meer op kan vertrouwen.
Het wereldnieuws is tegenwoordig
iets wat ik vrees.
Ik word een beetje bang
van alles wat ik lees.

Ik ben van na de oorlog.
Het lijkt erop dat ik dat niet lang
meer kan beweren,
omdat de mensheid het verdomt
van vroegere fouten te leren.
En als ik mijn bezorgdheid uit,
niet altijd politiek correct,
dan word ik van vele kanten
behoorlijk afgebekt.

Ik ben van na de oorlog.
En vrede is er daarna|
hier in mijn land altijd geweest.
Elk jaar in mei hebben we
daarom nog altijd feest.
Na het herdenken van de vele doden
en de vernietiging van de miljoenen Joden.
En altijd op die dag keek ik trots
naar de rood wit blauwe vlag.

Ik ben van na de oorlog.
En vroeger is mij op school geleerd
te houden van mijn vaderland.
Maar tegenwoordig is dat, lijkt het wel,
helemaal verkeerd.
Door al die nationaliteiten
die hier binnen mogen stromen,
is het “not done” om voor
je eigen land en grenzen
op te komen.

Ik ben van na de oorlog.
Ik heb, en met mij heel veel anderen,
ons knusse land
schrikbarend zien veranderen.
Steeds meer bevolkt met andere rassen,
die nu van ons volk eisen
dat het zich aan hun regels aan gaat passen.
De vrijheid van het woord
wordt door mijn eigen regering gesmoord,
iets wat mij bijzonder stoort.

Ik ben van na de oorlog.
En dat zou ik graag zo willen houden.
Veel mensen vinden mij een zeur,
omdat ik me afzet tegen moslimterreur.
Dat zou zelfs onze eigen schuld zijn!!
Dat er nog steeds mensen zijn die dat beweren,
is iets wat ik dagelijks betreur.
Zelfs de kranten, radio, en tv
geven mij dat dagelijks mee.
Maar mijn boerenverstand zegt mij:
“een gewaarschuwd mens dat telt voor twee”.

Ik ben van na de oorlog.
En dat zou ik ook mijn kinderen zo gunnen.
Maar ik ben bang
dat zij dat later niet meer zeggen kunnen.
Dat deze situatie na verloop van tijd
ontaardt in weer een bloederige strijd.
De regering is allang de controle kwijt.
Ik zal daarom beslist niet zwijgen,
maar blijven waarschuwen,
al hoop ik dat ik vreselijk ongelijk ga krijgen.

Door:
“Willemientje”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over voorziener

Ben 73 jaar inmiddels en heb interesse in de politiek en hoe wij met zijn allen leven op deze wereld van nog 13.000 km doorsnede en we elkaar bevechten meestal om dat rotgeloof
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Zag dit rijmpje staan op internet…..

  1. jungleelephant zegt:

    Als ook zijnde van na de oorlog,kan ik me hier helemaal in vinden!

snap er de ballen van en heb een herseninfarct gehad in 2007 maar wou graag mijn archief terug van 2012 en niemand kan dat waarmaken

